کارهایی که باید قبل از عروسی انجام دهید

5/5 - (4 امتیاز)
مرداد 1400
کارهایی که باید قبل از عروسی انجام دهید

اگر شما یک عروس یا داماد هستید و این مقاله را می خوانید اگر بدانید کارهایی که باید قبل از عروسی باید انجام دهید چه کارهایی هستند و آن ها را با توجه به اهمیتی که دارند دسته بندی کرده و درست در زمان مناسب و برنامه ریزی شده انجام دهید مسئولیت بزرگی را که برای روز عروسی به عنوان عروس و داماد و میزبان به عهده دارید با موفقیت و سربلندی به پایان می رسانید.

اگر سر در گم هستید که چه کارهایی باید قبل از عروسی انجام‌ دهید حق دارید زیرا یا بی تجربه هستید و یا تحت فشار و استرس مشغله ای که دارید قدرت تمرکز برای برنامه ریزی و زمان رسیدگی به امورات و ملزومات برگزاری مراسم عروسی را ندارید.

اما نگران نباشید شما خوش شانس هستید و ما برای شما لیستی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از عروسی انجام دهید تهیه کرده ایم تا شما براساس نیاز و تمایل خود انجام موارد موجود در لیست  بسنده کنید.

لیست کار های قبل عروسی

لیست مهم ترین کارهایی که باید قبل از عروسی انجام دهید:

  • مشخص کردن نوع مراسم: مهم ترین کاری که قبل از هرچیزی باید انجام شود مشخص کردن نوع مراسم عروسی است زیرا باید بر اساس سطح و نوع مراسم عروسی تان مقدمات لازم را برای برگزاری آن فراهم بیاورید. ممکن است شما بخواهید یک عروسی بزرگ، لاکچری و مجلل در باغ عروسی برگزار کنید و یا نه به یک مراسم ساده و در عین حال شیک و با شکوه در فضایی مثل سالن اجتماعات بسنده کنید.
  • اختصاص بودجه به برگزاری مراسم: حال باید بودجه ای مشخص برای فراهم کردن ملزوماتی درخور و شایسته سطح مراسم عروسی خود به آن اختصاص دهید زیرا کم ترین تغییر در میزان بودجه تمام برنامه ریزی های شما را تحت تاثیر می گذارد.
  • تهیه لیست مهمانان و مشخص کردن تعداد آن ها: باید لیست مهمانان با دقت و تمرکز انجام شود و اسم کسانی که می خواهید در شادی خود شریک کنید و یا کسانی که از شما انتظار دارند را با دقت در لیست بنویسید مبادا کسی از بستگان یا دوستان مهم شما از قلم بیفتد. دقت در تهیه لیست مهمانان موجب می شود که در دقیقه نود مجبور نشوید کسی را به لیست اضافه کرده و برنامه ریزی تان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • مشخص کردن فصل و روز برگزاری مراسم عروسی: باید با توجه به شرایط خود فصل و روز مناسب برای برگزاری مراسم عروسی خود مشخص کنید که هم خود در روزهای نزدیک عروسی و همچنین روز عروسی تحت فشار استرس زیاد نباشید و هم بستگان و دوستان شما بتوانند براحتی در جشن شما شرکت کنند.
  • رزرو محل برگزاری مراسم عروسی: با توجه به بودجه، فصل برگزاری عروسی، تعداد مهمانان و همچنین علاقه و سلیقه خود محلی با ظرفیت مناسب و امکانات لازم برای رفاه خود و مهمانان برای برگزاری مراسم عروسی اجاره و رزرو کنید.
  • انتخاب لباس عروس و داماد: باید لباس مورد عروس و داماد طبق سلیقه آن ها از مزون معتبر به موقع تهیه و یا رزرو شود.
  • انتخاب تور، تاج و مدل مو: تاج و تور عروس از اکسسوری های مهم لباس عروس می باشند که باید با توجه به مدل انتخاب شده و هماهنگ باشد. پس در انتخاب مدل مو و شینیون مناسب آن و همچنین هماهنگی اکسسوری مربوط به آن دقت کنید.
  • انتخاب نوع آرایش و میکاپ عروس: میکاپ آرتیست شما باید بداند چه سبک آرایش و میکاپی را مد نظر دارید پس حتما چند عکس از سبک منتخب خود را در گوشی همراه تان داشته باشید و به ایشان نشان دهید.

لیست مهم ترین کارهایی که باید قبل از عروسی انجام دهید

  • انتخاب آرایشگاه عروس و داماد: باید آرایشگاه های عروس و داماد طوری انتخاب شود که به محل برگزاری مراسم عروسی نزدیک باشد تا دچار مشکلات احتمالی مانند ترافیک و دوری مسیر از تالار و … نباشید و همچنین از اعتبار آرایشگاه و تبحر میکاپ آرتیست خود اطمینان حاصل کنید.
  • رزرو آتلیه: آتلیه ای که می خواهید کار فیلم برداری و ثبت خاطرات خود را به عهده اش بگذارید باید معتبرو حرفه ای باشد و همچنین دارای امکانات مجهز و حرفه ای نیز باشد و برای روز عروسی رزرو شود.
  • انجام خریدهای ضروری قبل از عروسی: معمولا طبق آداب و رسوم و یا تصمیم عروس و داماد خرید های برای قبل از عروسی مانند: خرید سرویس طلا، لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله و لباس و … مشخص می شود که باید در زمان مناسب و قبل از عروسی به اتمام برسد تا در روزهای نزدیک عروسی تحت فشار و استرس و دغدغه تهیه این جزئیات قرار نگیرید.
  • بررسی اکسسوری های عروس و داماد: یکی از کارهایی که نباید به روزهای آخر محول شود تهیه و بررسی اکسسوری عروس و داماد مانند کفش، دسته گل عروس، ساعت و … است که معمولا سبک شمرده میشود و به فراموشی سپردن هر کدام از آن ها ممکن لحظات نا خوشایندی در روز عروسی به بار آورد.
  • انتخاب مدل و طرح کیک عروسی: طبق تم عروسی، علاقه و سلیقه خود یک ماه مانده به روز عروسی مدل و طرح کیک عروس را انتخاب کرده و آن را به شیرینی سرای مورد نظر برای روز موعود سفارش دهید. برش کیک در فیلم عروسی شما یک پلان بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.
  • سلامت و زیبایی خود را حفظ کنید: حتما باید در طول زمان باقی مانده به مراسم عروسی مراقب سلامتی و حفظ زیبایی خود باشید. خصوصا یک ماه مانده و روز های پایانی مانده به عروسی که بسیار تحت فشار و استرس فراهم آوردن موجبات عروسی هستید ممکن است بیشتر اوقات را در بیرون از منزل به سر ببرید و روی بیاورید به مصرف فست فود ها و غذا های بیرون که این غذاها سبب افزایش وزن و بر هم زدن رژیم شما می شود. از مصرف میوه و سبزیجات و آب فراوان غافل نشوید تا پوستی سالم و بشاش برای روز عروسی داشته باشید و همچنین ایمنی بدن شما بالا باشد تا مقابل استرس های روزهای پایانی مقاوم باشید و تحت فشار خستگی کارها و رفت و آمد های متعدد دچار کسالت نشوید. در این روزها از مسواک زدن و رسیدگی به زیبایی دندان ها غافل نشوید زیرا دندان ها و لبخند زیبا یکی از عوامل زیبایی در روز عروسی محسوب می شوند.
  • پرو لباس عروس: حتما یک یا دو هفته قبل از عروسی لباس عروس را پرو و کنترل کنید. مبادا تحت تاثیر عواملی که گفته شد دچار تغییر سایز شده باشید و لباس شما دیگر مناسب سایز شده نباشد.
  • چاپ کارت های دعوت عروسی و پخش آن ها: کارت های عروسی با دقت به تعداد مدعوین به موقع چاپ و در زمان مناسب پخش شود تا مهمانان به موقع از زمان عروسی شما آگاه شده و آمادگی لازم را برای شرکت داشته باشند.
  • انتخاب تشریفات حرفه ای و مطمئن: کارهای اولیه بر عهده عروس و داماد است اما بخش دیگری از خدمات را مانند کترینگ و پذیرایی، گل آرایی و دیزاین، موسیقی و … را می توان بر عهده یک تشریفات مجالس با پرسنل حرفه ای و مجرب گذاشت تا با تمرکز بیشتری به عروسی پرداخت و ملزومات و خدمات به صورت حرفه ای و با کیفیت در روز عروسی ارائه شوند.

خوشبختانه تشریفات پل با سابقه درخشانی که دارد در این امر ثابت کرده است که از عهده برگزاری مراسم های با شکوه و با کیفیت طبق بودجه و سلیقه عروس و دامادها بر می آید و  با مدیریتی با سابقه و متبحر تضمین کننده تمامی پرسنل خود در انجام امور است.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223