چگونه سفره عقد لاکچری داشته باشیم

5/5 - (1 امتیاز)
مرداد 1400
چگونه سفره عقد لاکچری داشته باشیم

یکی از دغدغه های زوج های ایرانی هنگام برگزاری مراسم عقد برپایی سفره عقد است به طوری که بعضی از زوج ها همواره به دنبال پاسخ به این سوال از خود هستند که چگونه سفره عقد لاکچری داشته باشیم؟ قبل از پاسخ به این سوال لازم است با ابتدا انواع سبک سفره عقد آشنا شویم سپس با توجه به علاقه و سلیقه خود یکی از آن ها را برای برپایی برگزینیم.

معمولا سفره های عقد به سه دسته سنتی، مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند:

  • سفره عقد سنتی یا ایرانی: از آنجا که برپایی سفره عقد یکی از سنت های اصیل و کهن و ویژه مردمان ایران زمین است برای کسانی که علاقه زیادی به حفظ فرهنگ و سنت های نیاکان مان دارند برپایی سفره عقد به شیوه سنتی و ایرانی یکی از بهترین ها است.

در چیدمان این سبک از ظروفی که یا قدیمی هستند یا نما و ساختار آن فکر و ذهن مان را به گذشته و نیاکان مان سوق می دهد مانند ظروف سفالی، مسی و برنجی قلم زنی شده استفاده می شود. استفاده از ترمه، حنا، گندم و ظروف نقره در این سبک اجتناب نا پذیر است.  اجزای آن  باید در چیدمان در یک سطح از هم قرار میگیرند.

می توان اجزای سفره عقد سنتی را روی مقدار زیادی گندم و یا برنج به صورت هم سطح و یک دست در کنار هم چید. در این سبک از رنگ قرمز، آبی فیروزه ای، کرم و قهوه ای و یا رنگ هایی با طیف ملایم استفاده می شود. استفاده کمی  از گل طبیعی برای تزیین آن  بهترین انتخاب است و همچنین استفاده از دیوان حافظ  اهمیت ویژه ای به سفره می بخشد. زیبایی خاص و چشم نواز سفره عقد ایرانی و پیام هایی که تک تک اجزای آن می رساند تاثیر بسزایی در بیننده می گذارد.

  • سفره عقد مدرن: در سفره های عقد مدرن از همان اجزای سفره های قدیمی اما به شیوه ی مدرن و لوکس انتخاب و استفاده می شود. در سفره عقد مدرن از مجسمه های زیبا و ظروف کریستالی و لوکس و همچنین در قسمت زیرین آن از پارچه های مدرن استفاده می شود که معمولا برای زیبایی بیشتر آن از دو رنگ پارچه استفاده می کنند.

نور پردازی و استفاده درست و به جا از رنگ ها بسیار مهم است و باید از تنوع رنگ در آن اجتناب کرد و در نور پردازی رنگ های شیک به کار گرفت.  باید در استفاده از وسایل بی مصرف و مختلف دوری کرد و بخشی از آن خلوت باشد و در بخش های  دیگر از اجزایی که نشان از مراسم عقد و ازدواج دارد استفاده شود. قرآن و آینه و شمعدان سفره عقد مدرن در قالب جدید و لوکس انتخاب می شود. برای تزئین فضای این سفره عقد از گل های زیبا و شیک مانند گل سرخ و همچنین شمع استفاده می شود.

سفره عقد مدرن

  • سفره عقد کلاسیک: تهیه اجزا سفره عقد به سبک کلاسیک و برپایی آن کار ساده تری نسبت به دو سبک قبلی است. در سبک سفره عقد کلاسیک دست طراح آن در انتخاب اجزا باز تر است زیرا می تواند هر از هر نوع ظروف: نقره، مسی و برنزی، کریستال و یا رزینی و سفالی و …و رنگ های دلخواه استفاده کند اما باید ظروف و رنگ های مورد استفاده در اجزای آن باهم تناسب داشته باشند.

برای تزیین این نوع سفره نباید از گل آرایی مخصوصا استفاده از گل های طبیعی  و پارچه های ساتن و سرمه دوزی رنگی و یا حریر که تاثیر بسزایی در شکوه و زیبایی آن دارند غافل شد. معمولا در چیدمان این سبک اختلاف سطح زیاد و یا نا متقارن در چینش اجزای آن به چشم میخورد.

ویژگی سفره عقد لاکچری

حال بعد از معرفی و آشنایی با انواع سفره عقد به پاسخ این سوال که چگونه یک سفره عقد لاکچری داشته باشیم می رسیم. همه می دانیم که انجام  بهتر هر کاری حداقل نیاز به کمی تخصص و حرفه دارد پس سفره عقد نیز که یک هنر است نیز از این امر مستثناء نیست پس برای داشتن سفره عقد درخور و لاکچری باید با اصول برپایی آن آشنا باشید و آن ها را رعایت کنید برای این کار چندین راه در پیش دارید:

  • اگر میخواهید خودتان سفره عقد را طراحی کنید ابتدا باید از طراحان و هنرمندانی که در این عرصه فعالیت دارند راهنمایی های لازم را بگیرید و سپس وسایل مورد نیاز آن را تهیه کرده و آن را برپا کنید
  • ولی اگر می خواهید زحمتی را متحمل نشوید اما درعین حال سفره عقد لاکچری و لوکسی در نوع خود برپا کنید بهترین راه این است که آن را از تشریفات عقد و عروسی اجاره کنید و یا به آن ها سفارش دهید که وسایل مورد نیاز را طبق پسند و سلیقه خودتان تهیه و و سفره مورد نظرتان را برپا کنند. که در هر کدام از این راه ها هنرمندان متخصص و مجرب تشریفات پل که در طراحی، دیزاین و سفره آرایی حرفه ای عمل می کنند می توانند سفره عقد مورد نظرتان را بر اساس بودجه و سلیقه ای که دارید به بهترین شکل ممکن برای تان برپا کنند و بار دغدغه های شما را این مورد را از دوش تان بردارند.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223