انواع سفره عقد ساده و شیک در خانه

5/5 - (2 امتیاز)
اسفند 1402
انواع سفره عقد ساده و شیک در خانه

جشن عقد و نامزدی در ایران رسم و رسوم خاص خود را دارد و در اکثر شهرهای ایران تقریبا به یک شکل برگزار می شود. مهمترین بخش جشن نامزدی، چینش سفره عقد است که مردم ما آن را خوش یمن و پر برکت می دانند. اگرچه بیشتر افراد ترجیح می دهند که جشن عقد را در باغ تالار عروسی برگزار کنند؛ اما عده ای هستند که دوست دارند این جشن مبارک و خجسته در منزل شخصی شان برگزار گردد و خاطره ای ماندگار ثبت شود. در این بخش از سایت قصد داریم ایده های مدرن و شیکی از سفره عقد در خانه را بررسی کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سفره عقد در خانه

وسایل سفره عقد چیست؟

لوازمی که باید روی سفره عقد قرار گیرد شامل قرآن مجید، آینه و شمعدان، میوه و شیرینی، تخم مرغ، گلاب، عسل، برنج، ظرف آجیل، گل، کله قند، اسپند، سکه، نبات، ظرف حلقه ازدواج، کاسه آب و… است. موارد نام برده بر بیشتر سفره های عقد قرار می گیرد. اما مردم اقوام مختلف ممکن است بر اساس رسم و رسومی که دارند مقدار این لوازم را کم یا زیاد کنند.

تشریفات پل با اجاره سفره عقد در خانه و منزل شما آماده برگزاری عقد محضری شما عزیزان است.

انواع سفره عقد در خانه

حال که با لوازم مورد نیاز برای چینش سفره عقد آشنا شدید، باید بدانید که قصد دارید چه نوع سفره ای پهن کنید. البته این انتخاب تا حدودی به سلیقه عروس بستگی دارد. با این حال در این بخش انواع سفره عقد را معرفی می کنیم. انواع سفره عقد در خانه می تواند شامل سفره عقد سنتی، سفره عقد فانتزی، سفره عقد ساده و سفره عقد رستیک باشد.

انواع سفره عقد

  • اگر به سنت و رسوم خود پایبند هستید و به تزئینات کلاسیک علاقه دارید، سفره عقد سنتی پهن کنید. روی سفره از آینه و شمعدان سنتی استفاده کنید و شیرینی، میوه، شکلات و… را در ظرف های سنتی قرار دهید. سفره ای که پهن می کنید طرحی از ترمه یا پارچه های سنتی شهرتان باشد تا حس و حال کلاسیک سفره عقد را تقویت کند. همچنین می توانید تنقلات محلی درست کرده و آن را روی سفره قرار دهید.
  • سفره عقد فانتزی در بین دختران امروزی طرفدار بیشتری دارد. در این نوع سفره ها ظرافت و هارمونی زیادی به کار رفته است. سفره عقد فانتزی دارای لوازم مدرن است و امروزی تر به نظر می رسد. این نوع سفره ها معمولا روی میزهای نسبتا عریض قرار می گیرند و گل آرایی ویژه ای دارند. زیبایی سفره های فانتزی با شمع آرایی افزایش می یابد. معمولا از ظرف های بلوری و یکدست در سفره عقد مدرن استفاده می شود که جلوه ای زیبا به وجود می آورد.
  • برخی از افراد نیز سفره عقد ساده را به سفره های زرق و برق دار مدرن ترجیح می دهند. در سفره عقد ساده از لوازم محدودتری استفاده می شود و گل آرایی و تنوع وسایل کمتر است.

سفره عقد سادع در باغ خانگی

تصاویر انواع سفره عقد

تصاویر زیر نمونه های اجرا شده برای سفره عقد است که توسط تشریفات عقد پل انجام شده است. انواع سفره عقد در باغ شخصی شما و خانه قابل اجرا است. همچنین در صورت تمایل می توانید از سفره های عقد آماده تشریفات پل استفاده کنید.

  • سفره عقد خانگی لوکس
  • سفره عقد خانگی در باغ
  • تزیین سفره عقد در منزل
  • سفره عقد لوکس منزل
  • برگزاری عقد در باغ شخصی
  • سفره عقد لوکس در باغ و منزل

نکات مهمی که در چینش انواع سفره عقد در خانه باید به آن توجه کنید

برگزاری جشن عقد در تالار به دلیل نورپردازی اختصاصی که دارد سبب بهبود کیفیت فیلم برداری و عکاسی خواهد شد. اما نورپردازی در منزل کافی نبوده و ممکن است کیفیت فیلم و عکس را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین پیش از هرچیز نور کافی برای فضای اتاق ایجاد کنید.
بخشی از منزل که در پشت جایگاه عروس و داماد قرار می گیرد را با استفاده از پرده تک رنگ و یکدست پوشش دهید و بخش هایی از آن را گل آرایی کنید. این کار سبب زیبایی بیشتر فضا شده و جلوه سفره عقد را افزایش می دهد.
بهتر است رنگ هایی که برای سفره عقد و تزیین جایگاه به کار می برید سفید یا صورتی کمرنگ باشد. این رنگ ها باعث جلوه ظرافت لوازم سفره عقد خواهد شد. آینه را به گونه ای قرار دهید تا دقیقا رو به روی عروس و داماد قرار بگیرد به طوری که زوجین بتوانند تصویر خود را در آینه ببینند.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223