چگونه یک عروسی کم خرج بگیریم؟

5/5 - (1 امتیاز)
اسفند 1402
چگونه یک عروسی کم خرج بگیریم؟

جشن عروسی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی هر فردی است که برای آن ها خاطرات به یادماندنی به جای می گذارد. هدف از برگزاری جشن عروسی، سهیم کردن دوستان و عزیزان در شادی عروس و داماد است. اما امروزه هزینه های بالا و داشتن برنامه های متعدد در جشن سبب شده بسیاری از زوجین قادر به برگزاری جشن نباشند. در حالی که می توان با کمی صرفه جویی و حذف تجملات اضافی، بهترین مهمانی را برگزار کرد. ما در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که کمک می کند جشن عروسی کم خرج برگزار شود. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

عروسی در تالار کم خرج

روش های صرفه جویی در هزینه های عروسی

  • دعوت کردن مهمانان زیاد می تواند سبب افزایش هزینه های عروسی شود. لیست مهمانان را بررسی کنید و تا جای ممکن افرادی را که رابطه نزدیکی با شما ندارند را خط بزنید. یکی از اقدامات بسیار خوبی که امروزه انجام می شود این است که عمدتا مهمانان درجه دو به پایین را به صورت خانوادگی دعوت نمی کنند.
  • بهتر است در کارت دعوت قید کنید، مهمانانی که به هر دلیلی شرایط حضور در جشن ندارند، به میزبان اطلاع دهند.
  • برای دوستان نزدیک و اقوام درجه یک، کارت دعوت ندهید. دعوت افراد نزدیک را به صورت حضوری یا تلفنی انجام دهید.
  • بسیاری از زوجین دوست دارند عروسی را در مناسبت خاص مانند عید فطر، ولادت ائمه یا تعطیلات رسمی برگزار کنند. باغ و تالارهای عروسی نرخ بیشتری در این مناسبت ها ارائه می دهند. علاوه بر آن انتخاب روز عروسی در روزهای پنجشنبه و جمعه نسبتا گران تر است. یکی از راه های کاهش هزینه عروسی، انتخاب روز جشن در اواسط هفته و خارج از مناسبت های رسمی و تقویمی است.
    اگر قصد برگزاری جشن در باغ عروسی را دارید، درخواست کنید تا به جای میزهای کوچک از میزهای بزرگ برای دیزاین استفاده کنند. در این صورت هزینه گل آرایی و تزئینات فضا کاهش می یابد.
  • سرو غذا به صورت سلف سرویس هزینه بیشتری خواهد داشت. بهتر است سرو شام عروسی به شکل مرسوم انجام گیرد تا غذا هر مهمان مشخص باشد و میزبان از سیر شدن آن ها اطمینان حاصل کند.
  • در تنوع غذای عروسی زیاده روی نکنید. بیش از دو نوع غذا بر سر میز شام جایز نبوده و نوعی افراط محسوب می شود. معمولا در مهمانی هایی که بیش از 3 نوع غذا وجود دارد، اسراف بیشتری دیده می شود.
  • خرید یا دوخت لباس عروس هزینه زیادی دارد. به جای آن می توانید لباس عروس را از مزون ها اجاره کنید چرا که شما فقط یکبار می توانید این لباس را بپوشید.

برای کاهش هزینه های عروسی می توانید هزینه های عروسی را تقسیم کنید برای اطلاعات بیشتر می توانید هزینه های عروسی بر عهده کیست؟ را مطالعه کنید.

عروسی کم خرج در باغ عروسی

تصاویر مراسم های تشریفات پل

تصاویر زیر نمونه ای از مراسم های انجام شده تشریفات پل برای مراسم عروسی و عقد است. تشریفات پل لوکیشن های مختلف با هر نوع بودجه ای را برای شما عزیزان در نظر رگرفته است.

  • عروسی در سالن و تالار عروسی
  • گل آرایی عروسی
  • کاهش هزینه عروسی در باغ کوچک
  • سفره عقد عروسی
  • گل آرایی و دیزاین عروسی
  • عروسی در سالن و تالار کوچک

حذف تجمل گرایی و هزینه های اضافی

یکی از فعالیت های اضافی که در روز عروسی انجام می گیرد، خرید کیک عروسی است. بسیاری از مهمانان پیش از صرف شام به اندازه کافی شیرینی و میوه میل می کنند. پس از صرف شام نیز خوردن کیک به عنوان دسر کمی سنگین است. بنابراین بهتر است این هزینه اضافی را در روز جشن حذف کنید.
بهتر است تالاری که انتخاب می کنید به اندازه تعداد مهمانان باشد. تالارهایی که ظرفیت بیشتری دارند، قاعدتا از تفاوت قیمتی بیشتری نسبت به تالارهای کوچک برخوردار هستند. حتی اگر تعداد مهمانان کمتر باشد باز هم هزینه بیشتری ایجاد خواهد شد. اگر می خواهید هزینه زیادی برای تالار نپردازید می توانید مراسم خود را در سالن اجتماعات برگزار کنید.

مراسم عروسی با هزینه کم خرج
برای کاهش خرج و مخارج در روز عروسی فعالیت هایی مانند فرمالیته، میز فینگرفود، آتش بازی، بادکنک آرایی و… را حذف کنید. اگر ماشین ندارید بهتر است از بیرون اجاره نکنید و ماشین یکی از دوستان و نزدیکان را به امانت بردارید.
صرفه جویی در عروسی و حذف تجملات به هیچ عنوان به معنای خوشگذرانی و شادمانی کمتر عروس و داماد و مهمانان نیست. بلکه می توان به هزینه کمتر بهترین و خاطره انگیزترین جشن عروسی را برگزار نمود.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223