هزینه های عروسی بر عهده کیست؟

5/5 - (2 امتیاز)
دی 1402
هزینه های عروسی بر عهده کیست

مطمئنا سوال “هزینه های عروسی بر عهده کیست؟” برای شما به یک سوال مهم و یک چالش ذهنی تبدیل شده است که اکنون در حال مطالعه این مقاله هستید؛ درواقع نحوه پاسخ به این سوال می تواند مسیر و نحوه برگزاری مراسم عروسی را تعیین کند.

از آن جایی که مراسم عروسی یکی از مهم ترین مراسم های زندگی هر شخص است، نحوه برگزاری آن بسیار مهم است؛ از طرفی نیز هر تصمیم و یا ایده ای منجر به ایجاد هزینه های متعدد می شود به همین دلیل نیز پیش از هر اقدامی، باید عروس و داماد و خانواده آن ها پاسخ مناسبی برای چنین سوالی داشته باشند و تمام برنامه ریزی هایشان حول و محور این پاسخ بچرخد.

تصویر زیر نمونه ای از مراسم اجرا شده توسط تشریفات مجالس پل است برای رزرو باغ و تالار و سالن و اجرای عروسی و عقد و نامزدی می توانید با ما تماس بگیرید.

مراسم اجرا شده در باغ و تالار

برنامه ریزی دقیق برای پرداخت هزینه های عروسی

از قدیم الایام تا سال های اخیر، رایج بوده است که خانواده عروس و داماد هزینه های مربوط به ازدواج یعنی جشن های مختلف از زمان خواستگاری تا برگزاری مراسم عروسی را بر عهده می گرفتند؛ اما با گذشت زمان و تغییر شرایط و سبک زندگی جامعه، کم کم آداب و رسوم مربوط به ازدواج نیز دچار تغییر و تحولات بسیاری شد به طوری که امروزه بسیاری از زوج ها به کمک همدیگر، تمام هزینه های عروسی را بر عهده می گیرند.

به همین دلیل نیز پیش از اینکه به سوال “هزینه های عروسی بر عهده کیست؟” پاسخ دهیم پیشنهاد می کنیم حتما با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و مهم تر از همه با توجه به شرایط عروس و داماد، توافقات لازم جهت نحوه پرداخت هزینه ها را انجام داده و سپس به برنامه ریزی درباره نحوه برگزاری مراسم و… بپردازید.

در ادامه وظایفی که عروس و داماد و همچنین خانواده هایشان در برگزاری مراسم نهایی ازدواج، یعنی مراسم عروسی بر عهده دارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه های حنابندان بر عهده کیست؟

مراسم حنابندان که نماد وداع عروس با منزل پدری است، یک شب قبل از عروسی برگزار می شود. همانطور که گفته شد میزبان این مراسم، منزل پدری عروس است؛ بنابراین طبق آداب و رسوم، هزینه های برگزاری حنابندان نیز توسط خانواده عروس پرداخت می شود؛ البته لازم به ذکر است که بخشی از هزینه ها نیز بر عهده داماد است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

هزینه های حنابندان بر عهده کیست

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حنابندان، تمام هدایایی که از طرف داماد و خانواده اش برای عروس تهیه شده است را به منزل پدر عروس می برند و در مراسم حنابندان به عروس تقدیم می کنند.

هزینه هایی که بر عهده داماد است:

  • تهیه لباس عروس و آرایش عروس
  • هدیه هایی که در مراسم حنابندان به عروس تقدیم می شود.
  • ظرف حنا به همراه تزیینات
  • خرید های عروسی به همراه تزیین آن ها

هزینه هایی که بر عهده خانواده عروس است:

  • پذیرایی عصرانه (پذیرایی با شام در صورت تمایل خانواده عروس)
  • دکوراسیون و تزیینات مراسم حنابندان (لازم به ذکر است که مراسم حنابندان یا در منزل پدری عروس برگزار شود و یا در تالار؛ در هر دو صورت هزینه های مربوط به پذیرایی، تزیین و دکوراسیون بر عهده عروس و خانواده ایشان است.

بررسی هزینه های عروسی

حال نوبت پاسخ به سوال “هزینه های عروسی بر عهده کیست؟” می رسد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که بدانید هزینه مراسم عروسی، به عنوان پر هزینه ترین مراسم ازدواج، بر عهده کیست؟

به طور معمول و پیش فرض، در بیشتر فرهنگ ها و آداب و رسوم ها، هزینه هایی از قبیل هزینه تالار عروسی، لباس عروس و آرایشگاه، آتلیه و دکوراسیون، ماشین عروس و تزیینات، کیک عروسی و تهیه گیفت های عروسی بر عهده داماد است.

بررسی هزینه های عروسی

اما این به این معنا نیست که عروس خانم وظیفه ای بر عهده ندارد؛ در مراسم عروسی، عروس نیز وظیفه خرید کت و شلوار به همراه اکسسوری ها، وسایل بهداشتی و… را بر عهده دارد.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223