خدمات پذیرایی و تشریفات شامل چه مواردی است؟

5/5 - (1 امتیاز)
فروردین 1403
خدمات پذیرایی و تشریفات شامل چه مواردی است

برگزاری مهمانی و مجالس بزرگ نیازمند امکانات و تشریفاتی است که در تالارها و باغ های عروسی برنامه ریزی می شود. مراسمی از جمله عروسی، تولد، سمینار و… نیازمند پذیرایی ویژه و دقیق است و افراد ترجیح می دهند برگزاری این مراسم در تالارها یا باغ ها انجام گیرد. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی خدمات پذیرایی و تشریفات مجالس بپردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سرویس پذیرایی و خدمات تشریفات

نوع خدماتی که برای مهمانان ارائه می شود تا حدی بسته به بودجه است. در تالارها مطابق قواعد از پیش تعیین شده، برنامه ریزی مرحله به مرحله ای اجرا می شود تا یک مراسم بی عیب و نقص برگزار گردد. این خدمات برای هر مراسمی متفاوت است. در ادامه با سرویس پذیرایی و خدمات تشریفات پل بیشتر آشنا می شویم.

سرویس پذیرایی و خدمات تشریفات

گل آرایی

گل آرایی در بسیاری از مراسمات سبب مجلل شدن و شکوه بخشی به مهمانی می شود. به همین دلیل بسیاری از میزبانان درخواست گل آرایی متناسب با نوع مراسم دارند. بیشتر تالارهای مجلل دارای یک کارگروه حرفه ای برای گل آرایی مراسمات هستند که مطابق با جدیدترین و به روزترین طرح های گل آرایی، فضا را مزین می کنند. البته به میزبان پیشنهاد می شود نظرات و ایده های خود را نیز با گروه دیزاین در میان بگذارد تا همه چیز مطابق میل میزبان پیش رود.

سرویس پذیرایی و خدمات تشریفات گل آرایی

بادکنک آرایی

در برخی مراسمات مانند جشن تولد، ختنه سوران، افتتاحیه و… فضای سالن بادکنک آرایی می شود. گروه دیزاین و طراحی سالن با نظر میزبان طرح پیشنهادی خود را برای فضاسازی ارائه می دهند و سپس تغییرات خواسته شده در محیط تالار اجرا می شود.

خدمات بادکنک آرایی

انواع غذا و خوراکی های پذیرایی

یکی از مهمترین بخش های هر مهمانی و مراسمی، پذیرایی آن است. مراسماتی مانند جشن عروسی، جشن نامزدی و… همراه با شام یا ناهار هستند. اما جشن تولد، همایش، سمینار و… پذیرایی مختصر بوده و مهمانان با میوه، شیرینی، کیک یا فینگرفود پذیرایی می شود. منوی غذا برای مهمانان بسیار متنوع بوده و با توافق میزبان انتخاب می شود. بسیاری از تالارها بهترین و با کیفیت ترین مواد غذایی را برای پذیرایی ارائه می دهند.

سرویس پذیرایی تشریفات

نور پردازی

نور کافی در سالن پذیرایی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از تالارها سیستم نورپردازی پیشرفته ای دارند که فضای داخلی را کاملا روشن کرده و دید مناسبی ایجاد می کند. علاوه بر آن، نور پردازی مناسبی برای رقص و پایکوبی مهمانان انجام می شود تا مراسمات شادی با شور و هیجان بیشتری برگزار گردد.
آتش بازی

یکی از خدماتی که در تالارها ارائه می شود مراسم آتش بازی است که برای مهمانی ها شبانه مناسب می باشد. آتش بازی معمولا در فضای باز تالار یا عمارت برگزار می شود و بسیار هیجان انگیز است. البته برای رقص عروس و دامادها نیز آتش بازی مختصری در فضای تالار تدارک دیده می شود که باعث زیباتر شدن فضا رقص خواهد شد.

نورپردازی خدمات و تشریفات

موسیقی برای جشن

موسیقی جز اصلی بسیاری از مراسم هاست. اجرای موسیقی زنده معمولا برای همایش ها، افتتاحیه و… انجام می شود. در جشن عروسی، تولد و نامزدی نیز عمدتا دی جی برگزاری مراسم را به عهده می گیرد.

سایر نکات مهم در تشریفات و خدمات پذیرایی

یکی از نکاتی که همه تالارها و عمارت ها باید به آن توجه داشته باشند، برنامه ریزی درست برای پذیرایی مهمانان است. برای مثال برخی مهمانان زودتر و برخی دیرتر وارد تالار می شوند. کارکنان باید دقت کنند که شرایط پذیرایی برای همه مهیا باشد و میزها به موقع شارژ شوند.
در صورتی که پذیرایی به صورت سلف سرویس است، فضای کافی به این منظور در نظر گرفته شود تا همه مهمانان امکان حضور بر سر میز و برداشتن غذا داشته باشند.
خدمات پذیرایی و تشریفات تالارها متفاوت است و همه آن ها به یک شکل عمل نمی کنند. با این حال می توانید با مشورت با شرکت خدمات مجالس، در میزبانی از مهمانان دخیل باشید و ایده هایتان را اجرا کنید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223