نکات و ترفند فیلمبرداری عروسی چیست

5/5 - (1 امتیاز)
شهریور 1400

نکات فیلمبرداری عروسی

داشتن تشریفات مجالس در هر مراسمی باعث میشود تا مراسم بیش از بیش جذاب تر و باشکوه تر برگزار شود. تشریفات انواع مختلفی دارد مانند گل آرایی , استفاده از آتش بازی , اجاره تالار مناسب , نور پردازی ولی همه ی این موارد به مرور زمان از یاد می روند و در برخی از موارد باید خیلی فکر کنیم تا نحوه ی چیدمان و قرار گرفتن شان را به یاد آوریم ولی اگر در مراسم شما فیلمبرداری عروسی وجود داشته باشد به معنی کمک گرفتن از مهمترین تشریفات در مراسم است و دیگر نیازی به فکر کردن نیست تنها با نگاه کردن به فیلم و عکس های مراسمات همه چیز دوباره زنده میشود.

اما فیلمبرداری عروسی که انجام می شود بسیار مهم است و باید کاملا اصولی صورت گیرد به طوری که باید از تمامی قسمت های مهم هر مراسم فیلمی وجود داشته باشد ,فیلم با کیفیت بالا گرفته شود, استفاده از دیاگرام هنگام تصویربرداری ,استفاده از ژست های مناسب و زیبا, استفاده ی درست از نور پردازی و خلق تصاویر خلاقانه ,توجه کردن به محیط و جزئیات اطراف فیلمبرداری این نکات و ترفند ها در هر فیلمبرداری لازم است تا تصاویر به دست آمده در انتهای کار مفید و کارآمد باشد.

در حین فیلمبرداری عروسی باید توجه داشته باشید که شخص چه انتظاراتی از شما دارد و تا حد امکان با سلیقه ی آنها متناسب با مهارت خودتان پیش بروید. استفاده کردن از فلش های آهسته در برخی از قسمت های فیلم باعث زیبا سازی و رمانتیک شدن فیلم میشود همچنین کمک گرفتن از نور و سایه ها در ژشت های عکاسی یا حین فیلمبرداری عروسی بسیار ضروری است و کار شما را خاص تر جلوه می دهد در واقع این نکات کار شما را آسان می سازد تا همه چیز اصولی و ویژه بیش برود.

نکات فیلمبرداری عروسی

 

نکات انتخاب لوکیشن فیلمبرداری عروسی

انتخاب موقعیت و لوکیشن مناسب برای فیلمبرداری عروسی اکثرا به عهده ی فیلمبردار است مگر اینکه شخص مکان خاصی را در نظر داشته باشد تا در آنجا کلیپ ها و تصاویر گرفته شود. مکانی که قرار است فیلمبرداری عروسی در آن صورت گیر خیلی مهم است چون تاثیر مستقیمی با چگونگی کیفیت فیلم دارد. سعی کنید بیشتر از باغ ها و پارک ها به دلیل سرسبز بودن یا وجود درختان و برگ ها در پاییز استفاده کنید چون محیط کاملا رمانتیک و خاص خواهد بود. درنتیجه فیلمی که گرفته می شود ویژه خواهد بود.

نکات انتخاب لوکیشن فیلمبرداری عروسی

در حد امکان انتخاب را بر عهده ی فیلم بردار بگذارید چون آنها به دلیل داشتن تجربه ی زیاد می دانند کدام مکان برای گرفتن فیلم یا ژست های عکاسی مناسب تر است و کار شما هم راحت میشود که درگیری ذهنی برای پیدا کردن مکان مناسب نداشته باشید. استفاده از باد را در مکان ها در نظر بگیرید چون برخورد نسیم ها با لباس عروس جلوه خاصی به آن می بخشد. قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشید حرکت جالبی محسوب نمی شود چون نور باعث اذیت شدن چشم فرد میشود و قطعا تصاویر خوبی به دست نمی آید.

نکات انتخاب تجهیزات برای فیلمبرداری عروسی

انتخاب تجهیزات مناسب برای مراسم عروسی تان اول از هر چیزی به میزان بودجه ی شما بستگی دارد در واقع هرچه بودجه بیشتر باشد فیلمبرداری عروسی توسط تجهیزات با بالاترین کیفیت ها صورت میگیرد. اما بهتر است ابتدا کارهای لازم برای مراسم تان را با فیلمبردار در میان بگذارید تا او متناسب با آن تجهیزات مناسب را در اختیار شما قرار دهد پس آگاهی فیلمبردار از برنامه ریزی عروسی بسیار مهم است. استفاده کردن از تجهیزات به روز در فیلمبرداری نتیجه ای عالی به همراه خواهد داشت و فیلم نهایی شما متفاوت از سایر فیلم ها می باشد که این یک مورد بسیار مهم است.

نکات کلی فیلمبرداری عروسی

سعی کنید وقت مناسبی برای انتخاب فیلمبردار مراسم عروسی تان بگذارید و تا حد امکان کارهای قبلی آن ها را مشاهده کنید تا از نحوه ی انجام کارشان اطلاع پیدا نمایید. در میان گذاشتن انتظاراتتان با فیلمبردار قبل از برگزاری مراسم خیلی مهم است تا چیزی از قلم نیافتند.

فیلمبرداری عروسی در مهمترین شب زندگی افراد باید به گونه ای انجام شود که متناسب با سطح انتظارات شان  باشد و از نتیجه ی کار کاملا راضی باشند. سپردن کار به افراد متخصص و باتجربه یک مزیت مهم در انجام کارها می باشد. در واقع می توان گفت که کمک گرفتن از یک فیلمبردار که مدیریت کار را به خوبی به عهده میگیرد ضروری و لازم است.

 

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223