عروسی سبک روستیک و بوهو

5/5 - (1 امتیاز)
مرداد 1401
عروسی سبک روستیک و بوهو

برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک و بوهو در سال های اخیر بسیار به چشم خورده است حتی افرادی هم که تا به حال در مراسمی با این سبک حضور نداشته اند مسلما بار ها نام این سبک از برگزاری عروسی را شنیده اند اما به دلیل این که برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک و بوهو نسبت به نحوه برگزاری مراسم در کشور ما بسیار سبک جدیدی است، طبیعی است افرادی وجود داشته باشند که اطلاعاتی در این باره نداشته باشند.
اگر شما نیز جزو این افراد هستید که به تازگی با برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک و بوهو آشنا شده اید و می خواهید در این باره اطلاعات دقیق و جامعی را کسب کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سبک روستیک در عروسی

سبک بوهو در عروسی چیست؟

اولین گام در راستای معرفی “برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک و بوهو” این است که به خوبی با این سبک ها آشنا شویم و پاسخ درستی را برای سوال “سبک بوهو در عروسی چیست؟” بدهیم.
به بیانی بسیار ساده، در سبک بوهو تمام رنگ ها و آیتم های موجود در این سبک الهام گرفته شده از طبیعت است و به طور کلی سبک بوهو استایل راحت و طبیعی است.
نگاهی به تاریخچه سبک بوهو می تواند در درک این سبک بسیار کمک کننده باشد:
بهتر است بدانید که این سبک برگرفته از فرهنگ، نحوه زندگی و همچنین لباس مردم کوچ نشین بوهم یا بوهمیا در غرب جمهوری چک است. هنر، موسیقی و ادبیات از مهم ترین علایق افرادی است که به این سبک علاقه مند هستند.

سبک بوهو در عروسی چیست

نکاتی که باید درباره مراسم عروسی به سبک بوهو بدانید عبارتند از:

  • همانطور که گفته شد در سبک بوهو تمامی المان ها و آیتم ها از طبیعت الهام می گیرند به همین دلیل نیز باید انتظار دیدن چوب، گل های طبیعی، ریسه های نور، شمع، فانوس و … را در دیزاین سبک عروسی بوهو داشته باشید بنابراین اگر شما فردی هستید که به برگزاری یک مراسم منحصر به فرد علاقه مند هستید سبک بوهو بهترین گزینه برای انتخاب است چرا که علاوه بر دیزاین بسیار جذاب و رمانتیک، نحوه برگزاری مراسم به این سبک پر از تجربیات جدید و جذاب است.
    استفاده از فانوس، شمع و گل برای دیزاین میز عروس و داماد و همچنین میز مهمان ها را در این سبک بسیار مشاهده خواهید کرد.
  •  از دیگر نشانه های دیزاین عروسی به سبک بوهو می توان به استفاده از پارچه های حریر، بطری های شیشه ای، طناب های کنفی، گل های وحشی و… اشاره کرد.
  • برای این که هماهنگی بین طبیعت و المان ها در دیزاین به سبک بوهو حفظ شود از رنگ های ملیح و ملایم مانند صورتی کم رنگ، بژ، شیری و… استفاده می شود. از دیگر رنگ های مکمل می توان به رنگ آبی، قرمز، خردلی و… نیز اشاره کرد.
  •  آرایش لایت و موی باز که با تاج گل دیزاین می شود یکی از مشخصه های بارز سبک بوهو است. البته اگر شما جزو افرادی هستید که مو های شینیون شده را می پسندید می توانید شینیون های شل را انتخاب کنید که با گل های طبیعی دیزاین شده است.

سبک روستیک در عروسی چیست؟

پیش از پاسخ دقیق به سوال “سبک روستیک در عروسی چیست؟” بهتر است بدانید که سبک روستیک یکی از سبک های بسیار پرطرفدار در بین زوج های امروزی است چرا که این سبک سبب می شود عروس و داماد ها در عین سادگی تجربه برگزاری یک مراسم منحصر به فرد را داشته باشند.

سبک روستیک در عروسی چیست
نکته دیگر درباره برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک و بوهو این است که به دلیل شباهت های زیاد این دو سبک به یکدیگر معمولا توسط بسیاری از افراد قابل تشخیص نیستند اما در ادامه با بررسی این سبک متوجه خواهید شد که این سبک ها با وجود شباهت های بسیار به راحتی قابل تشخیص هستند و هر یک طرفداران مخصوص خود را دارند.
تعریف ساده اما جامع سبک روستیک این است که: سبک روستایی که از دیزاین و دکوراسیون روستایی الهام گرفته شده است و میزان هماهنگی بیشتری با طبیعت دارد را سبک روستیک می گویند.
اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید مراسمی را به دور از هرگونه تجملات و دیزاین های لوکس و لاکچری امروزی برگزاری کنید، سبک روستیک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
مهم ترین نکاتی که باید در برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک به آن ها توجه شود به صورت زیر است:

  • نکته قابل توجهی که نیاز به تاکید بسیار دارد این است که اگر جزو افرادی هستید که سادگی را می پسندید نسبت به برگزاری عروسی به سبک روستیک اقدام کنید در غیر این صورت تجملات هیچ جایی در این سبک ندارد.
  • دیزاین و المان های استفاده شده در سبک روستیک دست نخورده و به شکل طبیعی خود مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برگزاری مراسم عروسی به سبک روستیک فضای باز و وسیعی را می طلبد. شما می توانید در بسیاری از باغ های عروسی و باغ تالار ها شاهد برگزاری مراسم به سبک روستیک باشید که در فضایی مجزا و مخصوص که به این سبک دیزاین شده است به برگزاری مراسم به سبک روستیک می پردازند.
  • در سبک روستیک شما شاهد نقش پر رنگ و جایگاه ویژه گل ها در دیزاین خواهید بود.

تاریخچه سبک روستیک

اگر می خواهید به طور دقیق زمان تولد و تاریخچه سبک روسیتک را بدانید این سبک به طور تقریبی 200 سال قبل توسط ثروتمندان آمریکایی طراحی شد و به این ترتیب آمریکایی ها به پیشگامان طراحی سبک روستیک تبدیل شدند؛ لازم به ذکر است که ثروتمندان آمریکایی از این سبک برای ساخت کمپ هایشان استفاده می کردند و این در حالی بود که در آن زمان افراد کم درآمد وسایل چوبی که ساخته دست خودشان بود را برای تهیه مایحتاج زندگی می فروختند و یا با غذا تعویض می کردند.

تاریخچه سبک روستیک
از آن جایی که با گذشت زمان این سبک طرفداران بسیاری پیدا کرد به سایر جوانب زندگی افراد از جمله مراسم هایی مانند مراسم عروسی نیز راه یافت.
مهم ترین ویژگی های سبک روستیک عبارتند از:

  •  ساده و بی آلایش بودن
  •  تهیه وسایل از مواد خام و همچنین دست ساز بودن وسایل
  •  طراحی ساده
  •  استفاده از مواد و مصالح بازیافتی
  •  عدم پیروی از قاعده و نظم خاص در ساخت وسایل به سبک روستیک
  •  بزرگ، خشن و زبر بودن عناصر
  •  عدم استفاده از رنگ یا جلا به دلیل ماهیت سبک روستیک که در آن وسایل براق و روشن نیستند.

نورپردازی در سبک روستیک

نورپردازی در سبک روستیک بسیار منحصر به فرد انجام می شود که سبب هر چه جذاب تر شدن محیط می شود. از وسایل مورد استفاده در نورپردازی به سبک روستیک می توان به ریسه های کنفی و فانوس اشاره کرد. به طور کلی در سبک روستیک نورپردازی بسیار ملایم و چشم نواز است.

نورپردازی در سبک روستیک

لباس عروسی و کیک عروسی به سبک بوهو و روستیک

لباس عروسی و کیک عروسی به سبک بوهو و روستیک نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که در ادامه به نکات مهمی در این باره اشاره خواهیم کرد:

  • راحتی لباس عروس و دوری از زرق و برق های لباس های مجلل یکی از مهم ترین نکات درباره لباس عروسی به سبک بوهو و روستیک است.
  • لباس های آستین دار که دامن آن ها دارای ریزش است گزینه بسیار مناسبی برای این دو سبک است.
  • در سبک روستیک شاهد جالب ترین طرح های کیک خواهید بود به عنوان مثال کیک به شکل کنده درخت، درخت، چوب و سایر المان های طبیعی طراحی می شود.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223