برگزاری جشن بیبی شاور

5/5 - (1 امتیاز)
مرداد 1401
برگزاری جشن بیبی شاور

جشن بیبی شاور چیست؟

روزانه جشن ها و مراسم های بسیاری با اسامی مختلفی برگزار می شود که برخی از اوقات برای ما ناآشنا هستند چرا که به تازگی به فرهنگ ما ایرانیان راه یافته اند. جشن بیبی شاور Baby shower نیز یکی از مراسم های تازه راه یافته به فرهنگمان است که شاید برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد و با شنیدن چنین عبارتی در ذهنشان این سوال مطرح شود که “جشن بیبی شاور چیست؟”
اگر شما نیز به این دلیل در حال مطالعه مقاله “جشن بیبی شاور چیست؟” هستید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به خوبی با دلیل برگزاری جشن بیبی شاور و همچنین نحوه برگزاری آن آشنا شوید.
بهترین جوابی که می توان برای سوال “جشن بیبی شاور چیست؟” یافت این است که: جشن بیبی شاور به مراسمی گفته می شود که توسط نزدیکان زوج و قبل از تولد اولین فرزند آن زوج برگزار می شود. جشن بیبی شاور می تواند به صورت تشریفاتی در باغ تولد، در سالن های تولد و یا در منزل شخصی برگزار شود.

جشن بیبی شاور چیست

تشریفات پل با سالها تجربه در زمینه برگزاری مراسم و تشریفات تولد آماده برگزاری جشن بیبی شاور برای شما عزیزان است.

جشن بیبی شاور

هدف برگزاری جشن بیبی شاور چیست؟

هر جشنی با هدف خاصی برگزار می شود بنابراین دانستن هدف اصلی برگزاری یک جشن مانند جشن بیبی شاور در تصمیم گیری بهتر بسیار موثر است.
درواقع هدف برگزاری جشن بیبی شاور کمک به پدر و مادر آینده در کاستن هزینه های مربوط به تهیه وسایل مورد نیاز نوزاد است چرا که در این جشن تمام اقوام و دوستان نزدیک زوج اقدام به خرید وسایل مورد نیاز نوزاد می کنند.

هدف برگزاری جشن بیبی شاور

بهترین زمان برای برگزاری جشن بیبی شاور چه زمانی است؟

بهترین زمان برگزاری این جشن، ماه هفتم بارداری است زیرا پس از برگزاری جشن بیبی شاور و مشخص شدن وسایل تهیه شده مورد نیاز نوزاد، زوج ها زمان کافی برای خرید وسایل مورد نیاز باقی مانده خواهند داشت.

زمان برای برگزاری جشن بیبی شاور

جشن بیبی شاور با حضور چه کسانی برگزار می شود؟

برخلاف جشن تعیین جنسیت که در آن مردان و همچنین پدر آینده نیز حضور خواهد داشت در بیبی شاور این چنین نیست و این جشن به نوعی مراسمی زنانه است که با حضور مادر آینده و همچنین زنان اقوام و دوستان برگزار می شود؛ البته این موضوع با توجه به تصمیم کسانی که اقدام به برگزاری این جشن می کنند متفاوت است بنابراین در بعضی از جشن ها شاهد حضور مردان در این مراسم نیز خواهیم بود که البته در چنین مواقعی معمولا جشن تعیین جنسیت و بیبی شاور به صورت همزمان برگزار می شود و دلیل حضور مردان در مراسم نیز عموما به این دلیل است.

برای هر چه پرشورتر و جذاب تر برگزار شدن جشن بیبی شاور رسم هایی وجود دارد که توسط افرادی که مراسم را برگزار کرده اند انجام می شود همچنین برنامه های از پیش تعیین شده ای نیز به اجرا در می آید که سبب ایجاد شور در جشن و خلق لحظاتی شاد برای مهمانان و پدر و مادر آینده می شود. در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

درست کردن کیک جشن بیبی شاور: تهیه کیک یکی از معمول ترین کار هایی است که انجام می شود اما جالب است بدانید که دیزاین کیک جشن بیبی شاور بسیار منحصر به فرد است و طراحی و تزیین آن به شکل وسایل و لوازم بهداشتی نوزاد خواهد بود.

کیک جشن بیبی شاور

پذیرایی در جشن بیبی شاور

پذیرایی در جشن بیبی شاور

طراحی بازی های مختلف: بازی های بسیار زیادی وجود دارد که می توان در این جشن انجام داد و علاوه بر به چالش کشیدن مهمان ها و زوج، لحظات شادی را برای آن ها به ارمغان آورید. بازی سرگرم کننده حدس جنسیت یکی از بازی های پرطرفداری است که معمولا انجام می شود؛ اگر جشن بیبی شاور همزمان با جشن تعیین جنسیت برگزار می شود این بازی می تواند برای حضار بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد. نحوه انجام این بازی به این صورت است که مهمان ها پیش از اعلام جنسیت نوزاد توسط پدر و مادر حدسیات خود درباره جنسیت او را روی یک برگه می نویسند و پس از مشخص شدن جنسیت، هر فردی که جنسیت را درست حدس زده باشد جایزه کوچکی را به عنوان یادگاری از طرف پدر و مادر نوزاد دریافت می کند.

  •  نکته: اعطای جایزه و هدیه امری کاملا اختیاری می باشد و به هیچ وجه الزامی نیست.

خاطره نویسی: خاطره نویسی نیز یکی از کار های جذاب دیگری است که می توان در جشن بیبی شاور انجام داد. برای این کار می توان دفتری را تهیه کنید و از مهمان ها بخواهید خاطره ای را برای مادر نوزاد و همچنین خود نوزاد بنویسند. خاطره نویسی یکی از بهترین روش ها برای تداعی خاطرات در آینده توسط مادر نوزاد است.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223