تیم تشریفات و پذیرایی

تیم تشریفات و پذیرایی

جشن عروسی هر کسی از مهمترین روزهای زندگی او است هر فردی و دوست دارد آن را به بهترین شکل برگزار کند. اما بسیاری از افراد نمی دانند چه تالاری برای آن ها مناسب است و چه خدماتی کیفیت و قیمت بهتری دارند. پیگیری شخصی و پیدا کردن موارد متعددی که برای برگزاری عروسی لازم است کار دشواری بوده و حتی ممکن است کمی گیج کننده باشد. اما انتخاب یک تیم تشریفات مجالس با سابقه خیالتان از بابت همه چیز راحت خواهد کرد. اگر می خواهید با وظایف تیم تشریفات و پذیرایی آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تیم تشریفات و پذیرایی در تالار

تیم تشریفات چه وظایفی به عهده دارد؟

تیم تشریفات و پذیرایی متشکل از افرادی است که با همکاری هم صفر تا صد اجرای مراسمات عروسی، تولد، عقد و… را انجام می دهند.

تیم تشریفات آمار بسیاری از باغ تالار عروسی شهر را در اختیار داشته و از ظرفیت، نوع خدمات و… آگاه است. با توجه به درخواست مشتری و تعداد مهمانان، تالارها به مشتری معرفی می شوند تا از بین آن ها انتخاب صورت گیرد.

تیم تشریفات چه وظایفی به عهده دارد

بسیاری از تالارها پخت غذای اصلی و مواد اولیه آن را عهده دار می شوند اما خرید میوه و شیرینی را به عهده میزبان می گذارند. تیم تشریفات مجالس مسئولیت این کار را قبول کرده و با مشورت مشتری میوه، شیرینی، کیک و سایر لوازم مورد نیاز را خریداری می کند و به تالار تحویل می دهد.

بعضی از تیم ها، گروه های موسیقی، عکاسی و فیلم برداری، باغ و عمارت، گل آرایی و بادکنک آرایی و… را نیز به مشتری معرفی می کنند تا در زمان صرفه جویی شود و مشتری دغدغه کمتری در انتخاب آن ها داشته باشد.

از دیگر مسئولیت های تیم تشریفات و پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     مدیریت سالن و پذیرایی
  •     سرویس دهی به مهمانان
  •     شارژ میز مهمان
  •     مدیریت برای تمیزی سالن به ویژه سرویس بهداشتی
  •     هماهنگی با تیم های دیگر از جمله گل آرایی، موسیقی و…
  •     معرفی مزون های برتر لباس عروس و سالن های زیبایی
  • تشریفات و پذیرایی در تالار
  • گل آرایی تیم تشریفات عروسی

نحوه انتخاب تیم تشریفات عروسی

برای انتخاب تیم تشریفات بهتر است از دوستان و نزدیکان خود پرس و جو کنید و از تجربه آن ها با خبر شوید. در صورت تایید، با تیم مد نظر ارتباط برقرار کرده و با نحوه کارکرد آن ها آشنا شوید. ایده های خود را برای انتخاب تالار مطرح کنید و به نظرات تیم هم توجه داشته باشید. از اعضا بخواهید بدون مشورت با شما کاری انجام ندهند.

یکی از دلایلی که امروزه نیاز به تیم تشریفات بیشتر شده است، خلاقیت آن ها برای اجرای مراسم ها می باشد. قاعدتا افرادی که کارشان در حوزه برگزاری مراسمات است، از ایده های جدید در جشن ها مطلع هستند و در نتیجه مراسم شما از با کیفیت بیشتر برگزار خواهد شد.

پیش از ملاقات با مسئول تیم، نکات درخواستی خود را یادداشت کنید تا در زمان بستن قرارداد هیچ مسئله ای از قلم نیوفتد.

نحوه انتخاب تیم تشریفات عروسی

ویژگی های یک تیم تشریفات خوب چیست؟

در ادامه به چند ویژگی مهم تیم تشریفات مجالس می پردازیم که به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید

حرفه ای بودن در برگزاری مراسم

شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی که از تیم تشریفات و پذیرایی انتظار می رود حرفه ای بودن آن است. اعضای تیم وظیفه دارند تمامی هماهنگی های لازم را برای تاریخ مقرر انجام دهند. تسلط آن ها برای برقراری ارتباط با افراد مربوطه و قدرت انتخاب آیتم های مختلف، بر کیفیت مراسم اثر مستقیم دارد. برای مثال اگر گروه فیلمبرداری کاربلد نباشند موجب نارضایتی مشتری خواهد شد. به این ترتیب آشنایی تیم با گروه های مختلف و آگاهی از کیفیت کاریشان حائز اهمیت است. بعضی از تیم های تشریفاتی نیز در برگزاری مراسم های خاص مهارت دارند به عبارتی تیم هایی هستند که فقط در مراسم های تشریفات تولد حرفه ای هستند و بعضی دیگر نیز در برگزاری تشریفات عقد مهارت دارند. که قبل از انتخاب تیم حرفه ای به تخصص تیم تشریفات دقت کنید.

یک تیم حرفه ای همیشه، پلن B نیز طراحی می کند. منظور از پلن B مدیریت بحران است. در واقع اعضای تیم باید چالش های احتمالی را مد نظر داشته باشند تا در صورت بروز مشکل، پلن B را اجرا کنند و مانع از آشفتگی و اختلال در جشن شوند.

  • پذیرایی تیم تشریفات
  • کترینگ و پذیرایی تیم تشریفات
  • پذیرایی شام تیم تشریفات

همکاری با سایر اعضای تیم تشریفات

مهمترین عامل در کار گروهی، همکاری اعضا با یکدیگر است. هرچقدر روحیه همکاری قوی تر باشد، کار جدی تر دنبال می شود و احتمال ایجاد مشکل یا ناهماهنگی کم می شود. اعضای تیم باید نسبت به انجام وظایف خود احساس مسئولیت کنند و جایی برای اهمال و سستی باقی نگذارند. مشورت افراد تیم با هم و استفاده از تجربیات و نظرات در پیشبرد پروژه بسیار اثر گذار خواهد بود و نباید از آن غافل شد.

حساسیت به جزئیات در اجرای مراسم

هر چقدر حساسیت اعضا نسبت به مسئولیت هایی که به آن ها محول شده جدی تر باشند به همان اندازه کار تیمی با کیفیت بیشتر انجام می گیرد.

اجرای مراسم توسط تیم تشریفات

خلاقیت در برگزاری مراسم

از ویژگی های مهم تیم تشریفات که سبب تمایز آن ها خواهد شد خلاقیت در اجرای ایده ها است. نوآوری در برگزاری بخش های مختلف جشن عروسی علاوه بر جلب رضایت مشتری، تایید مهمانان را نیز در پی خواهد داشت.

اجرای خلاقانه مراسم عقد و عروسی

روابط اجتماعی مطلوب

از آنجایی که تیم تشریفات با افراد یا مهمانان متعددی سر و کار خواهند داشت، تسلط آن ها در ایجاد روابط اجتماعی اهمیت می یابد و یکی از ویژگی های مثبت آن ها به شمار می رود.

در این بخش سعی کردیم به وظایف تیم تشریفات و پذیرایی مراسم بپردازیم. اگر شما نیز تجربه ای از برگزاری مراسم با تیم های تشریفات و پذیرایی دارید با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
خرداد 1403
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223