الزامات مراسم بله برون چیست؟

5/5 - (3 امتیاز)
اسفند 1399

الزامات و نکات مراسم بله برون

آداب و الزامات مراسم بله برون ممکن است سوال افراد زیادی باشد مخصوصا افرادی که هیچ تجربه ای در برگزاری مراسم ازدواج ندارند. اما مسئله مهمی که در چنین شرایطی مطرح می شود اجرای مراسم بله برون به صورت صحیح و اصولی با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم هر قوم در ایران است.

جشن بله برونمراسم بله برون جزو مراسم هایی است که از قدیم الایام در ایران برگزار شده است و این رسم در میان اقوام مختلف ایران نسل به نسل منتقل شده است البته لازم به ذکر است که با گذشت زمان این مراسم نیز مانند تمامی مراسم های دیرینه و قدیمی کشورمان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است اما این تغییر و تحولات به هیچ عنوان مانع برگزاری چنین مراسم شیرین و تکرار نشدنی نشده است و همه افرادی که ازدواج کرده اند و یا قصد ازدواج دارند حتما برگزاری چنین مراسمی را تجربه کرده اند و یا در آینده تجربه خواهند کرد زیرا از آن جایی که معمولا قرار مدار های مربوط به ازدواج در آن انجام می شود این مراسم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
در ادامه به صورت مفصل به پرسش “الزامات مراسم بله برون چیست؟” پاسخ می دهیم:

محل برگزاری مراسم بله برون: رسم است که مراسم بله برون در منزل عروس برگزار شود اما امروزه به دلیل مشکلاتی مانند کمبود فضا، بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که مراسم بله برون را در تالار، سالن و… برگزار کنند. در نتیجه یکی از الزامات مراسم بله برون انتخاب محلی مناسب توسط خانواده عروس برای برگزاری این مراسم است.

تشریفات پل آماده ارائه خدمات مجالس در زمینه اجاره سالن برای بله برون و خدمات پذیرایی و دیزاین و گل آرائی است.

سالن بله برون

میز بله برون و جایگاه عروس و داماد: همانطور که گفته شد در مراسم بله برون تمامی توافقات مربوط به ازدواج مانند مهریه، شیربها، جهزیه، تقسیم وظایف در برگزاری مراسم های مختلف و… توسط بزرگ تر های فامیل انجام می شود. اما نکته قابل توجه این است که امروزه معمولا تمامی این توافقات در مراسم خواستگاری انجام می شود و مراسم بله برون صرفا برای اطلاع رسانی به اقوام درجه یک و همچنین آشنایی دو خانواده با اقوام یکدیگر است.

به دلیل قطعی شدن همه توافقات پیش از برگزاری مراسم بله برون، در روز مراسم بله برون هدایایی از طرف خانواده داماد برای عروس برده می شود به همین دلیل نیز خانواده عروس باید جایگاه و یا میزی را به عنوان میز بله برون طراحی و تزیین کنند؛ همچنین جایگاه ویژه ای را نیز برای عروس و داماد در نظر بگیرند. شما می توانید اطلاعات کافی در خصوص وظایف خانواده عروس در بله برون کسب کنید.

الزامات مراسم بله برون

حلقه بله برون: حلقه بله برون که به حلقه نشان و حلقه نامزدی نیز معروف است پس از انجام تمامی توافقات و گرفتن بله از عروس به دست عروس انداخته می شود در نتیجه باید چنین حلقه ای برای مراسم بله برون از طرف خانواده داماد تهیه شود. لازم به ذکر است که حلقه بله برون با حلقه ازدواج متفاوت است به عنوان مثال حلقه نامزدی بسیار ظریف و دخترانه است و به سلیقه داماد تهیه می شود.

آداب و رسوم و جشن بله برونهدایای مراسم بله برون: علاوه بر حلقه از طرف خانواده داماد هدایای دیگری نیز به منزل عروس برده می شود که از جمله این هدایا می توان به یک قواره پارچه پیراهن مجلسی، قرآن، کله قند، مانتو، کفش و کیف اشاره کرد.

هدایای بله برون گل بله برون: مراسم بله برون بدون سبد گل هیچ لطفی ندارد. در این مراسم داماد بهترین و زیباترین سبد گل را تهیه می کند و معمولا حلقه بله برون نیز در سبد گل تعبیه می شود.
کیک بله برون: تهیه کیک بله برون نیز یکی دیگر از الزامات مراسم بله برون است که معمولا جایگزین شیرینی است.

عکس مراسم بله برون

در ادامه می توانید تصاویر بله برون برگزار شده توسط تشریفات پل را مشاهده کنید. کلیه مراسم های برگزار شده توسط تشریفات پل در لوکیشن های شخصی شما و یا تالار و باغ و سالن های تشریفات پل است.

  • بله برون روف شخصی
  • جشن بله برون در باغ
  • بله برون در روف گاردن
  • مراسم بله برون لوکس
  • جشن بله برون در باغ
  • بله برون در تالار
  • بله برون در باغ اختصاصی
  • طراحی و دیزاین بله برون
  • جشن بله برون در روف
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223