اجرای مراسم بله برون

2.3/5 - (3 امتیاز)
تیر 1399
اجرای مراسم بله برون

اجرای مراسم بله برون که پس از مراسم خواستگاری برگزار می شود برای عروس و داماد از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در این مراسم تمام اقوام درجه یک عروس و داماد حضور دارند و تمامی توافقات درباره مهریه، تاریخ عقد و… انجام می شود.

البته لازم به ذکر است که معمولا تمامی توافقات دو طرف (خانواده عروس و داماد) در همان مراسم خواستگاری انجام می شود و تنها کاری که در مراسم بله برون انجام می شود این است که مقدار مهریه و دیگر توافقات به مهمان هایی که حضور دارند اعلام می شود اما در برخی از خانواده های سنتی در مراسم بله برون بزرگتر های فامیل درباره مقدار مهریه بحث هایی انجام می دهند و در نهایت پس از موافقت دو طرف (خانواده و فامیل عروس و داماد) با کف و دست زدن این وصلت را به عروس و داماد تبریک می گویند و سپس نوبت به دادن هدایا به عروس و به جا آوردن سایر رسم و رسومات می رسد.

برگزاری و اجرای مراسم بله برون
اجرای مراسم بله برون نیز مانند برگزاری مراسم عقد و عروسی قوانین و رسومات خاص خود را دارد به عنوان مثال در گذشته تمامی هدایا توسط خانواده داماد با روبان و پارچه های قرمز تزیین می شد و سپس آن ها را در طبق می چیدند و در مراسم بله برون به عنوان پیشکشی به عروس هدیه می دادند؛ در عصر حاضر نیز دقیقا تمامی هدایا مانند جای انگشتر نشان، کله قند و… بسیار ماهرانه تزیین می شود اما امروزه خانواده داماد معمولا وظیفه تزیین هدایا را به مکان های خاصی مانند موسسات تشریفاتی و یا گل فروشی ها می سپارند چرا که می خواهند تزیین هدایا بسیار شیک و ماهرانه انجام شود.
در ادامه تمامی خدماتی که توسط موسسه خدمات عروسی در اجرای مراسم بله برون ارائه می شود را مورد بررسی قرار می دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خدمات گل آرایی در مراسم بله برون

همانطور که گفته شد امروزه در مراسم خواستگاری تمامی توافقات توسط خانواده عروس و داماد انجام می شود و سپس شبی را برای برگزاری مراسم بله برون تعیین می کنند. معمولا مراسم بله برون در منزل عروس انجام می شود اما برخی از افراد نیز ترجیح می دهند مراسم بله برون خود را در مکان هایی مانند سالن اجتماعات و… برگزار کنند.

برای مشاهده سالن های مناسب برای مراسم بله برون می توانید به اجاره سالن اجتماعات مراجعه کنید.

خانواده عروس پیش از برگزاری و اجرای مراسم بله برون مکان مورد نظر را تزیین می کنند البته امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند وظیفه تزیین مکان برگزاری مراسم بله برون را به موسسات تشریفاتی بسپارند چرا که این موسسات از متد های روز دنیا برای تزیین محیط و همچنین تزیین هدای مراسم بله برون استفاده می کنند. لازم به ذکر است که موسسه تشریفاتی پل نیز یکی از موسسات تشریفاتی مطرح و معتبر است و بیش از 10 سال است که به صورت حرفه ای در این زمینه مشغول به ارائه خدمت به مشتریان خود است.

خدمات گل آرایی در مراسم بله برون
خدمات گل آرایی در مراسم بله برون که توسط موسسه تشریفاتی پل و دیگر شرکت های برگزاری مجالس به مشتریان ارائه می شود یکی از پرطرفدارترین خدمات در بین مشتریان است.

  • گل آرایی محیط: استفاده از گل برای تزیین محیط حس بسیار خوبی را در مهمان ها ایجاد می کند. معمولا نورپردازی ماهرانه و شمع آرایی ژورنالی به عنوان مکملی برای یک گل آرایی حرفه ای شناخته می شود در نتیجه شما می توانید گل آرایی مکان اجرای مراسم بله برون را به موسسات تشریفاتی بسپارید.
  • گل آرایی میز عروس و داماد: جایگاه عروس و داماد در مراسم بله برون از اهمیت بسیاری برخوردار است، معمولا گل آرایی حرفه ای می تواند جلوه ویژه ای را به این جایگاه ببخشد.
  • تزیین و گل آرایی هدایا: همانطور که اشاره شد هدایا یکی از مهم ترین اجزای مراسم بله برون است به همین دلیل نیز خانواده داماد تمام سعی خود را می کنند که در تزیین هدایا سنگ تمام بگذارند تا تحسین خانواده عروس را برانگیزند در نتیجه می توانند مسئولیت تزیین و گل آرایی هدایا را به تیم حرفه ای تشریفات پل بسپارند.
    گل آرایی میز شام مهمان ها: گل آرایی و تزیین میز مهمان ها نیز بسیار مهم است چرا که این کار سبب ایجاد حس آرامش و طراوت در مهمان ها می شود و در مراسم های این چنینی معمولا راحتی و آرامش مهمان در اولویت است بنابراین میزبانان نباید از اهمیت این موضوع غافل شوند پس در نتیجه می توانند بر روی مهارت و کمک تیم گل آرایی موسسات تشریفاتی حساب کنند تا آن ها میز مهمان ها را به زیباترین شکل ممکن گل آرایی و تزیین کنند.

مراسم بله برون

خدمات کترینگ غذا در مراسم بله برون

خدمات کترینگ غذا در مراسم بله برون از مهم ترین وظایف یک موسسه تشریفاتی است به همین دلیل نیز موسسات معتبر تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که از کادری مجرب و حرفه ای برای ارائه چنین خدماتی استفاده کنند توجه داشته باشید کسانی که مراسم بله برون را در منزل برگزار می کنند نیز می توانند از خدمات کترینگ غذا در مراسم بله برون که توسط موسسات تشریفاتی ارائه می شود بهره مند شوند.
تشریفات پل به صورت حرفه ای خدمات پذیرایی و کترینگ غذا را به مشتریان خود ارائه می دهد و عروس و داماد ها در حین مراجعه به موسسات تشریفاتی می توانند از روی منو تمامی دسر ها، نوشیدنی ها، شیرینی ها، غذا ها و فیگر فود ها را انتخاب کنند تا در روز اجرای مراسم بله برون تمامی درخواست های آن ها به بهرین شکل ممکن برآورده شود.

نحوه اجرای مراسم بله برون در سالن اجتماعات

پیش از بررسی نحوه اجرای مراسم بله برون در سالن اجتماعات بهتر است بدانیم که چرا برخی از خانواده ها مراسم بله برون را در سالن اجتماعات برگزار می کنند؟
همانطور که می دانید مراسم بله برون در ایران به عنوان شروع نامزدی است در نتیجه پس از برگزاری مراسم خواستگاری و توافق هر دو خانواده نوبت به برگزاری و اجرای مراسم بله برون می رسد که در این مراسم فقط اقوام درجه یک عروس و داماد و دوستان نزدیک و قابل اعتماد عروس و داماد دعوت می شوند. معمولا بله برون در منزل پدری عروس برگزار می شود اما اگر خانواده عروس فضای کافی و مناسبی برای برگزاری این مراسم نداشته باشند، سالن اجتماعات گزینه خوبی برای برگزاری این مراسم است.
برای اجرای مراسم بله برون در سالن اجتماعات بهتر است خانواده عروس به یک موسسه تشریفاتی مجالس مراجعه کنند و با توجه به مهمانان خود یک سالن اجتماعات را انتخاب کنند سپس می توانند از خدمات متنوع این موسسات در مراسم بله برون نیز بهره مند شوند به عبارتی دیگر خانواده عروس می توانند صفر تا صد اجرای مراسم بله برون را بر عهده این موسسات بگذارند.

نحوه اجرای مراسم بله برون در سالن اجتماعات
همانطور که در فوق اشاره شد خانواده عروس می توانند از خدمات حرفه ای مانند پذیرایی و کترینگ غذا، تزیین و گل آرایی، آماده سازی کیک بله برون و… موسسات تشریفاتی استفاده کنند و تمامی مسئولیت های خود را بر عهده آن ها بگذارند.
حال بهتر است نحوه اجرای مراسم بله برون در سالن اجتماعات را بررسی کنیم:
پس از انتخاب سالن اجتماعات مناسب باید مشخص شود که شما در مراسم بله برون مهمانان خود را به صرف شیرینی و عصرانه دعوت خواهید کرد یا به صرف شام که معمولا این موضوع در جلسه خواستگاری عنوان می شود و خانواده عروس باید با توجه به توافقات انجام شده تدارکات لازم را فراهم آورند.
اگر مراسم بله برون به صرف شیرینی و عصرانه است کافی است از منویی که موسسه تشریفاتی در اختیارتان قرار می دهد شیرینی و نوشیدنی های مورد نظر خود را انتخاب کنید و اگر مهمان های خود را به صرف شام دعوت می کنید حتما لیست غذا های متنوع این موسسات را نیز ببینید.
پس از آن باید نوع تزیین محیط و… را انتخاب کنید و تنها کاری که لازم است خانواده عروس و داماد انجام دهند این است که در تاریخ و ساعت مشخص شده به سالن اجتماعات مربوطه مراجعه کنند.

اجرای مراسم بله برون در منزل

با توجه به اینکه بسیاری از افراد مراسم بله برون خود را در منزل اجرا می کنند. تشریفات مجالس پل این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید اجرای مراسم بله برون در منزل را به کمک تشریفات پل انجام دهید و شب به یادماندنی داشته باشید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223