صفر تا صد عروسی به همراه کارها و تدارکات عروسی

5/5 - (2 امتیاز)
مرداد 1402
صفر تا صد عروسی به همراه کارها و تدارکات عروسی

صفر تا صد عروسی اگر از قبل به صورت دقیق برنامه ریزی شده باشد، منجر به برگزاری یک مراسم حرفه ای می شود که تمام نکات به خوبی در آن رعایت شده و کم و کسری در برگزاری مراسم و یا مسائلی مانند کمبود زمان و… وجود نخواهد داشت.

درواقع اگر بخواهید از تجربه افراد دیگر نیز در برگزاری مراسم عروسی استفاده کنید متوجه خواهید شد افرادی که از ماه ها قبل، قدم به قدم نحوه برگزاری مراسم عروسیشان را برنامه ریزی کرده اند و با یک نقشه از پیش تعیین شده پیش رفته اند؛ به مراتب نسبت به کسانی که در دقیقه 90 دست به برنامه ریزی زده اند، مراسم باکیفیت و حرفه ای تری برگزار کرده اند.

بنابراین اگر شما نیز قصد برگزاری یک مراسم حرفه ای و با کیفیت را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با یکدیگر صفر تا صد عروسی و لیست تدارکات عروسی را بررسی کنیم.

لیست کارها و تدارکات عروسی

تعیین تاریخ مراسم عروسی

یکی از مهم ترین کار هایی که باید انجام دهید این است که تاریخ عروسی را 4 الی 6 ماه قبل از روز و تاریخ مورد نظر مشخص کنید. در بعضی مواقع تاریخ عروسی در مراسم بله برون تعیین می شود اما اگر به هر دلیلی تاریخ مشخصی در نظر گرفته نشده است؛ سعی کنید چندین ماه قبل از تاریخ مورد نظر، تاریخ عروسی را تعیین کنید و برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

نکته بسیار مهمی که در حین تعیین تاریخ عروسی باید به آن توجه کنید این است که علاوه بر شرایط خود، شرایط مهمان هایتان را نیز در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که مهمانان شما می توانند در تاریخ تعیین شده در مراسمتان حضور پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر در شهری به دور از اقوام خود ساکن هستید، باید به این نکته توجه کنید که در فصل های سرد سال ممکن است به دلیل شرایط جوی و جاده ای، مهمان هایتان نتوانند به شهر محل زندگی شما بیایند.

تخصیص بودجه برای عروسی

دومین گام که بسیار اهمیت دارد و عدم توجه به آن سبب ایجاد تنش ها و چالش های بسیاری برای زوجین می شود. این است که بودجه مناسبی برای برگزاری مراسمتان تعیین کنید و با توجه به آن، برنامه ریزی مراسم عروسی را انجام دهید. البته فراموش نکنید که در حین تعیین بودجه باید تورم را نیز در نظر بگیرید و بودجه ای را با توجه به تورم برای 4 یا 6 ماه بعد در نظر بگیرید.

محل برگزاری عروسی را تعیین کنید

گام بعدی، تعیین محل برگزاری عروسی است که اهمیت بسزایی دارد؛ شما باید به خوبی بدانید که قرار است مراسم در چه مکانی (تالار، باغ تالار عروسی، باغ و یا خانه پدری و..) و با چه ویژگی هایی برگزار شود.

محل برگزاری مراسم عروسی را نیز حتما 4 الی 6 ماه قبل از عروسی تعیین کنید؛ چرا که تمام برنامه ریزی های شما حول و محور محل برگزاری مراسم عروسی می چرخد.

محل برگزاری عروسی را تعیین کنیدتهیه لیست مهمان ها

برخی از زوج ها تهیه لیست مهمان ها را به یک یا دو هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی موکول می کنند در حالی که شما باید همزمان با تعیین بودجه و تاریخ برگزاری مراسم، نسبت به تهیه لیست دقیق مهمان ها نیز اقدام کنید.

پس بنابراین بهترین زمان برای تهیه این لیست 4 الی 6 ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی است که هر دو خانواده عروس و داماد حضور دارند.

تهیه لیست مهمان ها برای عروسیمحل عروسی را رزور کنید

حال که 3 الی 4 ماه به برگزاری مراسم عروسی مانده است وقت آن رسیده که نسبت به رزرو محل برگزاری مراسم عروسی اقدام کنید. در هنگام اجاره و رزرو محل برگزاری عروسی باید به این نکته دقت کنید که تشریفات و خدمات مجالس شما به چه شکل انجام خواهد شد. سعی کنید باغی را انتخاب کنید که از تشریفات مجالس لوکس و حرفه ای برخوردار است.

رزرو آتلیه و آرایشگاه عروس

از آنجایی که آتلیه و آرایشگاه های عروس بسیاری در همه شهر ها فعالیت دارند بنابراین شما باید 3 الی 4 ماه قبل از برگزاری مراسم، آتلیه و آرایشگاه حرفه ای را شناسایی کرده و نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

اجاره یا خرید لباس عروس

اهمیتی ندارد که شما قصد خرید لباس عروس را دارید یا می خواهید آن را اجاره کنید؛ در هر صورت اگر می خواهید یک لباس برازنده و شایسته انتخاب کنید، باید با اطمینان این کار را انجام دهید تا بتوانید لباس مورد نظرتان را پیدا کنید.

بنابراین بهترین زمان برای انتخاب، رزرو و یا خریداری لباس عروس، 1 ماه قبل از برگزاری مراسم است.

اجاره ماشین عروس

برای اجاره ماشین عروس نیز حتما باید 4 الی 2 هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی اقدام کنید و به هیچ عنوان آن را به روز های آخر موکول نکنید؛ چرا که در این صورت هیچ تضمینی برای پیدا کردن خودرویی که در نظر دارید وجود نخواهد داشت.

اجاره ماشین عروسپخش کارت های عروسی

مرحله ای که معمولا توسط هر دو خانواده عروس و داماد نادیده گرفته می شود این است که کارت های عروسی چند روز قبل از مراسم عروسی به دست مدعوین می رسد، در حالی که بهترین زمان برای پخش کارت عروسی، 2 الی 1 هفته است. مخصوصا زوج هایی که اقوامشان در شهری دیگر سکونت دارند باید بیشتر به این مسئله توجه داشته باشند.

پخش کارت های عروسیدر این بخش سعی کردیم در خصوص صفر تا صد و تدارکات عروسی بنویسیم شما نیز می توانید تجربیات خود را در مورد صفر تا صد عروسی با ما در میان بگذارید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223