دسته گل عروس طبیعی یا مصنوعی باشه بهتر است؟

دسته گل عروس طبیعی یا مصنوعی باشه بهتر است

یکی از رسومات قدیمی جشن عروسی این است که داماد در روز عروسی به عروس دسته گل هدیه بدهد. گل ها نماد پاکی، خوش یمنی و باروری هستند و هدیه دادن آن به عروس نوعی ابراز علاقه و تعهد به عشق محسوب می شود. بسیاری از عروس ها علاقمند به گل های طبیعی هستند و دوست دارند تازگی و طراوت گل های طبیعی را احساس کنند. اما عده ای دیگر تمایل دارند دسته گل عروسی را به عنوان یادگاری نگه داشته و خاطرات بهترین روز زندگی شان را زنده کنند. در این مقاله به مقایسه دسته گل طبیعی و مصنوعی خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب با ما باشید.

دسته گل عروس طبیعی یا مصنوعی باشه

مزایا و معایب دسته گل طبیعی

امروزه تنوع گل های طبیعی بسیار زیاد بوده و متناسب با هر نوع سلیقه ای در گل فروشی ها گل های زیبا وجود دارد. اما سوالی که عروس خانم ها با آن مواجه هستند این است که دسته گل طبیعی سفارش دهند یا مصنوعی. دسته گل طبیعی عطر و بوی بهتری دارد و رایحه دلپذیر آن سبب آرامش عروس در روز جشن خواهد شد. همچنین طبیعی بودن گل ها حس بهتری برای عروس ایجاد می کند و شادابی و نشاط  بیشتری برای روحیه او به وجود می آورد.

مزایا و معایب دسته گل طبیعی

تنوع دسته گل های طبیعی بیشتر از انواع مصنوعی آن است و امکان آماده سازی در مدت زمان کوتاه وجود دارد. از مزایای دسته گل طبیعی این است که دوستدار محیط زیست بوده و به طبیعت باز میگردد. اما دسته گل های طبیعی معایبی نیز دارند.

عمر گل های طبیعی کوتاه است و پس از یک روز پژمرده می شوند. به همین دلیل نمی توان آن را به عنوان یادگاری نگه داشت. البته روش های مختلفی برای خشک کردن گل های طبیعی وجود دارد. اما زیبایی طبیعی آن حفظ نمی شود و تنها چند گل خشک از دسته گل روز عروسی باقی می ماند.

گل ها از جمله عوامل آلرژی هستند که سبب بروز حساسیت در برخی افراد می شود. این مسئله سبب می شود عروس خانم هایی که دچار آلرژی هستند امکان استفاده از دسته گل طبیعی در جشن عروسی را نداشته باشند.

یکی از مهمترین معایب دسته گل طبیعی قیمت بالای آن است. گل های طبیعی به دلیل شرایط نسبتا دشواری که در آن پرورش می یابند گران تر بوده و سفارش آن هزینه بیشتری ایجاد خواهد کرد. با این حال بسیاری از عروس خانم ها علاقمند به داشتن دسته گل طبیعی در روز عروسی شان هستند.

مزایا و معایب دسته گل مصنوعی عروس

گل های مصنوعی با استفاده از متریال مختلفی ساخته می شوند. اما تنوع آن ها به اندازه گل های طبیعی نبوده و ممکن است در مواردی کمی متفاوت تر از گل های طبیعی به نظر برسند. نگهداری از دسته گل مصنوعی در روز عروسی دشوار نیست چرا که به راحتی تغییر حالت نمی دهد و به اندازه دسته گل مصنوعی نیاز به مراقبت ندارد. دسته گل های مصنوعی برخلاف گل های طبیعی باعث ایجاد علائم حساسیت نمی شوند.

مزایا و معایب دسته گل مصنوعی

بیشتر موادی که برای ساخت گل های مصنوعی استفاده می شود از جنس پلاستیک است. به این ترتیب دسته گل مصنوعی جاودانه شده و می توان از آن به عنوان یادگاری از روز عروسی نگهداری کرد.

هزینه سفارش دسته گل مصنوعی نسبت به دسته گل طبیعی کمتر است. اما این تفاوت زیاد نبوده و فرق زیادی با دسته گل های طبیعی ندارد. برای سفارش دسته گل مصنوعی، مدل مد نظر خود را حداقل از یک ماه قبل انتخاب کرده و براساس آن ثبت سفارش کنید. آماده سازی دسته گل مصنوعی نسبت به دسته گل طبیعی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

دسته گل مصنوعی

مهمترین عیب دست گل های مصنوعی نداشتن عطر و بو است. با این حال بسیاری از عروس خانم ها مزایای دسته گل مصنوعی را ترجیح داده و آن را برای روز عروسی شان سفارش می دهند.

در این محتوا به مقایسه دسته گل طبیعی و مصنوعی و ویژگی هرکدام پرداختیم. نظر شما در خصوص دسته گل طبیعی و مصنوعی چیست؟

Rate this post
شهریور 1403
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223