چک لیست مراسم عقد

4.6/5 - (5 امتیاز)
تیر 1399
چک لیست مراسم عقد

نکات و چک لیست مراسم عقد

تهیه چک لیست مراسم عقد یکی از مهم ترین کار هایی است که همه زوج ها باید انجام دهند زیرا برگزاری یک مراسم مهم و تکرار نشدنی مانند عقد و عروسی بدون یک برنامه ریزی دقیق به هیچ عنوان قابل مدیریت نخواهد بود. گفتنی است چه در سالن عقد مراسم خود را برگزار کنید و چه در خانه، رعایت چک لیست مراسم عقد می تواند این امکان را ایجاد کند تا مراسم خود را بهتر برگزار کنید. در ادامه با چک لیست کار های عقد بیشتر آشنا می شوید.

تشریفات مجالس پل با بهترین سالن های عقد تشریفاتی آماده برگزاری مراسم و ارائه خدمات تشریفات عقد به شما عزیزان است.

همه ما به خوبی با اهمیت برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایران آشنا هستیم و به خوبی بر این موضوع واقف هستیم که افرادی که در شرف برگزاری مراسم عقد خود هستند می خواهند مراسمشان را به بهترین شکل ممکن برگزاری کنند. زمانی که از واژه “بهترین” استفاده می شود تهیه چک لیست مراسم عقد اجباری می شود چرا که هیچ کاری را نمی توان به بهترین شکل ممکن انجام داد مگر این که برای گام به گام آن برنامه ریزی دقیقی در نظر گرفته شده باشد.
معمولا همه زوج ها برای برگزاری مراسم عقد استرس زیادی دارند حال فکر کنید اگر تمام کار ها بدون برنامه ریزی انجام شود این استرس چند برابر خواهد شد؟
پس اگر خواهان برگزاری یک مراسم بدون استرس و در عین حال باشکوه هستید حتما پیش از هر اقدامی چک لیست مراسم عقد خود را تهیه کنید.

نکات و چک لیست مراسم عقدبه یاد داشته باشید که یکی از مزایای مهم تهیه چک لیست مراسم عقد و برنامه ریزی برای عقد، مدیریت هزینه ها است. همه ما به خوبی می دانیم که مراسم هایی مانند مراسم عقد و عروسی از جمله مراسم هایی هستند که نیاز به بودجه بسیاری دارند و عدم مدیریت صحیح سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای زوج ها می شود که همین امر نیز سبب افزایش استرس عروس و داماد ها و در نتیجه سردرگمی آن ها می شود.
حال که به اهمیت تهیه چک لیست مراسم عقد پی بردید در ادامه به موارد مهمی که باید در یک چک لیست آورده شود اشاره می کنیم:

لیست کار های مراسم عقد

  • تعیین تاریخ عقد: تعیین تاریخ عقد اولین کاری است که زمینه ساز شروع دیگر اقداماتی است که شما باید برای مراسم عقد خود انجام دهید. برای تعیین تاریخ عقد معمولا هر دو خانواده (خانواده عروس و داماد) با یکدیگر مشورت می کنند پس حتما به مواردی مانند روز عقد، آب و هوا، راحتی مدعوین برای حضور در مراسم در تاریخ مشخص شده و… توجه کنید.
  •  خرید لباس عقد عروس و خرید کت و شلوار برای داماد: دومین موردی که باید در چک لیست مراسم عقد آورده شود موضوع خرید لباس عقد برای عروس و داماد است. بر خلاف زمان های گذشته که برگزاری مراسم عقد و عروسی فاصله زیادی با یکدیگر نداشتند، امروزه دیگر این چنین نیست و خانواده های عروس و داماد ترجیح می دهند پس از مراسم خواستگاری مراسم عقد فرزندان خود را نیز برگزار کنند در نتیجه زوج ها باید به فکر تهیه خرید لباس باشند. فراموش نکنید که در چک لیست مراسم عقد خود حتما هزینه ای که باید برای خرید لباس اختصاص دهید را بنویسید.
  •  خرید حلقه: معمولا عروس و داماد ها برای خرید حلقه عقد بودجه کمتری نسبت به حلقه اصلی عروسی در نظر می گیرند.
  •  زیرلفظی: داماد برای بله گرفتن از عروس هدیه ای را به عنوان زیر لفظی تهیه می کند و در حین عقد آن را به عروس تقدیم می کند پس داماد باید از ابتدا به فکر خرید زیرلفظی برای عروسی باشد.
  •  انتخاب محضر: عوامل زیادی در انتخاب یک محضر موثر است اما توصیه ما به عروس و داماد ها این است که محضری را انتخاب کنید که دارای اتاق عقد زیبایی باشد.
    نکته: بسیاری از زوج ها پس از جاری شدن خطبه عقد در محضر مراسم باشکوه و مجللی را نیز در تالار، باغ عروسی، عمارت و… برگزار می کنند. اگر شما نیز قصد برگزاری یک مراسم با شکوه را دارید مانند چک لیست مراسم عقد برای تمامی اقدامات خود یک چک لیست تهیه کنید و با برنامه ریزی دقیق پیش بروید.

برنامه ریزی مراسم عقد

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223