چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

5/5 - (1 امتیاز)
مهر 1397
چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

تقریبا همگی افراد دوست دارند زمانی که به سن جوانی می‌رسند، نیمه گمشده خود را بیابند و ازدواج کنند و در عین حال، خوشبختی فراوانی را تجربه کنند. گرچه خوشبختی مسیری نیست که در ازدواج مسیر شود و ما آن را در مقاله ویژگی های یکی ازدواج خوب به طور مفصل بررسی کرده‌ایم، اما ازدواج با فرد مورد علاقه و ایده‌ال یکی از نعمت‌های مهم زندگی انسان‌هاست.

با این حال و علی‌رغم خواسته انسان‌ها، افراد زیادی هستند که خواسته و ناخواسته به آسانی به خواسته خود مبنی بر ازدواج کردن نمی‌رسند. اما جالب است بدانید مهمترین دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان چیست؟

در این مقاله، تلاش شده، مهم‌ترین سخنان روانشناسان معتبر مانند دکتر فرهنگ هلاکویی درباره تاخیر در ازدواج  و دیر ازدواج کردن را بررسی کنیم. با ما در ادامه، همراه باشید.

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

1- نظرات فرد مقابل برای شما نگران کننده است

افراد زمانی که با هم آشنا می‌شوند، دوست دارند برای حفظ این رابطه، خود را شبیه به ویژگی‌های فردی کنند که طرف مقابل آن را دوست دارد. حال نکته مهم آن است که در زمینه ازدواج، افراد از نوع نگاه و نظر طرف مقابل بیمناک هستند. پس این موضوع می‌تواند افراد را سرخورده کند.

پس در برقراری ارتباط با طرف مقابل، تلاش کنید تا حداقل به جای آنکه خود را بهتر از آنچه که هستید نشان دهید، حداقل 10 تا 20% کمتر هم نشان دهید تا انتظارات طرف مقابل را از خود زیاد نکنید.

ترس از نظرات همسراز دلایل دیر ازدواج کردن

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

2- از تغییر و دگرگونی می‌ترسید

بسیاری از افراد در زمانی که می‌خواهند این “بله” مهم زندگی را بگویند، دچار تردید و دودلی می‌شوند. چرا که به این موضوع می‌اندیشند که ممکن است فرد دیگری در آینده برای آنها یافت شود که از مورد کنونی بهتر است. اما باید بدانید ما محصول انتخاب‌های خود مربوط به آن زمان و مکان ویژه هستیم و هر تصمیمی که می‌گیریم، در آن زمان بهترین تصیم برای رشد ما بوده است، پس نباید افسوس آینده را داشته باشید.

برخی به دلیل ترس از تغییر از ازدواج دوری میکنند

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

3- ازدواج زندان بزرگی است

اردواج دارای جنبه‌های متناقض است، به طوری که شما از این طریق می‌توانید ارتباط جنسی امنی را تجربه کنید، اما در عین حال نمی‌توانید با افراد مختلفی ارتباط داشته باشید. بنابراین بسیاری از افراد با توجه به این جنبه، امید و انگیزه خود را برای ازداج از دست می‌دهند.

این درحالی است که ازدواج  افراد را به امنیت و آرامش می‌رساند و آسودگی‌های فراونی به روی آدمی می‌گشاید که نباید از آن به عنوان زندان یاد کرد

زندانی شدن در ازدواج از دلایل دیر ازدواج کردن

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

4- می‌خواهید ادامه تحصیل بدهید و کار و درآمد داشته باشید

بسیاری از پسرها و دخترها، تنها به دلیل درس خواندن و تحصیل، از ادواج سرباز می‌زنند. در جالی که اگر فرد مناسب را یافته باشید، ازدواج مسیر بهتری را برای درس و تحصیل شما فراهم خواهد کرد و امنیت و آرامش خاطر بهتری نصیبتان خواهد شد که در زمینه درس نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

به همین ترتیب، افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند ابتدا شغل و درآمد کافی داشته باشند تا بتوانند ازدواج کنند، در حالی که این عامل به میزان زیادی ازدواج درست را به تعویق می‌اندازد.

یکی از دلایل دیر ازدواج کردن یا موانع ازدواج ادامه تحصیل است

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

5- ترکیب تولد خود را بررسی کنید

جالب است بدانید از نظر روانشناسی ثابت شده است که افرادی که فرزند اول خانواده بوده‌اند و مجبور بوده‌اند در دوران کودکی خود، از خواهرها و برادرهای خود مراقبت کنند، پس با نگرانی بیشتری که بیش از توان دوران کودکی آنها بوده روبرو بوده‌اند. ویژگی که در بزرگسالی می‌تواند فرد را از ازدواج منصرف کند.

فرزند اول خانواده بودن از دلایل دیر ازدواج کردن

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

6- تنوع‌طلبی راه ازدواج را می‌بندد

افرادی که زیاده‌خواه، حریص و تنوع طلب هستند، معمولا از ازدواج با یک فرد می‌ترسند، چرا که تمایل دارند رابطه‌های فراونی را تجربه کنند، در حالی که ازدواج به معنی متعهد بودن به فرد متقابل است.

تنوع طلبی از موانع ازدواج و دیر ازدواج کردن

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

7- از اشتباه، شکست و طلاق می‌ترسید

بسیاری از افراد به آینده ازدواج می‌اندیشند، به روزی که نمی‌توانند با شریک زندگی خود زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه و عاشقانه‌ای داشته باشند و مجبور به جدایی و طلاق می‌شوند. بنابراین، این افراد سعی می‌کنند اصلا وارد این رابطه و این قرارداد مهم اجتماعی نشوند.

ترس از طلاق و شکست

چند مورد از دلایل دیر ازدواج کردن در جوانان

بنابراین همانطور که در این مقاله مشخص شد، بسیاری از باورهای نادرست و آموزش‌ها و پیش‌زمینه‌های کودکی و ذهنی مانع از ازدواج کردن افراد می‌شود و همین موضوع نشان می‌دهد که خودشناسی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در راه یافتن فرد مناسب برای ازدواج و ازدواج درست و به موقع دارد.

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد تعدادی از سوال‌های شما را پاسخ دهد. اگر در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید، می‌توانید با ما و دیگر خوانندگان گرامی درمیان بگذارید.


مقالات مرتبط

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223