برگزاری مراسم عقد

5/5 - (2 امتیاز)
تیر 1399
برگزاری مراسم عقد

برگزاری مراسم عقد با تشریفات پل

برگزاری مراسم عقد یکی از سنت های پسندیده در میان ما ایرانیان است که با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف ایران متفاوت است اما با وجود تمام تفاوت های فرهنگی پروسه برگزاری مراسم عقد تقریبا به یک صورت طی می شود و تنها چیزی که سبب ایجاد تفاوت هایی در برگزاری مراسم عقد در میان اقوام مختلف ایران می شود نحوه انجام کار ها و چگونگی طی مراحل برگزاری مراسم عقد است.
از آنجایی که برگزاری مراسم عقد در میان ما ایرانیان از اهمیت بسیاری برخوردار است همه افراد تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا یک مراسم بی نقص و منحصر به فرد را برگزار کنند. در این مقاله سعی داریم به تمام نکاتی که به شما در برگزاری مراسم عقد کمک می کند اشاره کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تشریفات مجالس پل با ارائه راهکار های مناسب برای برگزاری مراسم عقد و با سال ها تجربه آماده برگزاری مراسم عقد و عروسی شما در مجلل ترین باغ های عروسی و سالن اجتماعات است.

برگزاری مراسم عقد در سالن

آداب برگزاری مراسم عقد

همانطور که گفته شد آداب برگزاری مراسم عقد با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم هر قوم در ایران متفاوت است به عنوان مثال در برخی از مناطق ایران تمام مسئولیت ها و همچنین تمام مخارج برگزاری مراسم عقد بر عهده خانواده عروس است اما برخی دیگر نیز ترجیح می دهند هر خانواده (خانواده عروس و داماد) به صورت جداگانه برای فامیل و اقوام خود یک مراسم عقد برگزار کنند. در روش سوم نیز این چنین است که برگزاری مرسام عقد بر عهده خانواده عروس است و فقط برخی از مخارج جزئی مانند خرید میوه و شام بر عهده داماد است. در ادامه در رابطه با آداب برگزاری مراسم عقد توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد:
مکان برگزاری مراسم عقد: در گذشته بیشتر مردم مراسم عقد را در منزل عروس برگزار می کردند اما امروزه عروس و داماد ها علاوه بر برگزاری مراسم عروسی باشکوه می خواهند مراسمی که برای عقد خود نیز برگزار می کنند بسیار باشکوه باشد به همین دلیل نیز مکان هایی مانند تالار، سالن، باغ و… را برای برگزاری مراسم عقد خود انتخاب می کنند.

تشریفات پل با برگزاری مراسم عقد در بهترین باغ عروسی و با ارائه خدمات دیزاین سفره عقد آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

برگزاری مراسم عقد در باغ

تهیه لیستی از مدعوین و تهیه کارت دعوت: خانواده عروس باید یک لیست از کسانی که قصد دعوت آن ها را دارند تهیه کنند و سپس با توجه به تعداد مدعوین کارت دعوت تهیه کنند.
تهیه لباس عروس و داماد مناسب عقد: تهیه لباس عقد نیز جزو آداب و رسوم برگزاری مراسم عقد است. لباس عروس در روز عقد می تواند به رنگ های دیگری نیز باشد و در سفید بودن لباس عروس اجباری نیست در حالی که سفید بودن لباس عروس در مراسم عروسی مرسوم است و استفاده از رنگ های دیگر مناسب آن مراسم نیست.
آتلیه: برگزاری مراسم عقد بدون تهیه عکس و فیلم از مراسم اصلا امکان پذیر نیست چرا که همه زوج ها می خواهند بهترین لحظات عمر خود را به بهترین شکل ممکن به ثبت برسانند.

چیدن سفره عقد: پس از انتخاب مکان مناسب و همچنین انجام دیگر کار های مربوط به مراسم عقد نوبت به چیدن سفره عقد می رسد زیرا سفره عقد یکی از اصلی ترین اجزای مراسم عقد است. برای سفره عقد معمولا از یک پارچه ساتن سفید و یک تکه ترمه استفاده می شود (برخی از خانواده ها از ترمه ای که متعلق به نسل های قدیمی خانواده عروس است در سفره عقد استفاده می کنند). اجزای سفره عقد عبارتند از: آینه و شمعدان، قرآن، کله قند عروس و داماد، نان و پنیر و سبزی، سکه نقل، اسپند، عسل، ترمه و…

اگر مراسم عقد شما در تالار، سالن و… برگزار می شود دیگر نیازی به خرید وسایل سفره عقد نیست زیرا مکان هایی مانند تالار و… خود دارای اتاق عقد هستند اما اگر مراسم شما در منزلتان برگزار می شود باید تاریخی را برای خرید وسایل مورد نیاز سفره عقد مشخص کنید البته قابل ذکر است که امروزه سفره های عقد و متعلقات آن را می توان اجاره و یا خریداری کرد و به این صورت دیگر عروس و داماد و خانواده هایشان با دشواری های تهیه و خرید وسایل سفره عقد دست و پنجه نرم نمی کنند.
در ادامه دلیل استفاده از هر یک از اجزای سفره عقد ایرانی را بیان می کنیم:

  • آینه و شمعدان: آینه به این دلیل در سفره عقد قرار داده می شود که عروس و داماد یکدیگر را در آینه بینند و قلبشان نسبت به هم مانند آینه صاف زلال باشد. شمعدان هم که دارای دو شمع روشن است نماد روشنی و گرمی پیوند عقد است.
  • قرآن: نماد تایید وصلت از سوی خدا
  • جانماز: نماد پایبند بودن زوجین به اصول دینی
  • نبات: نماد شیرینی دوران زندگی
  • نان و پنیر و سبزی: نماد برکت و وسعت روزی در زندگی
  • سکه: نماد افزایش رزق و روزی عروس و داماد
  • تخم مرغ: نمایانگر تولید و تداوم نسل
  • عسل: عهد و پیمان عروس به یکدیگر برای مایه شیرین کامی زندگی همدیگر بودن
    و…

نحوه برنامه ریزی کردن برای برگزاری مراسم عقد

نحوه برنامه ریزی کردن برای برگزاری مراسم عقد در هر خانواده متفاوت است اما توصیه مهمی که به همه عروس و داماد ها می شود این است که تمام برنامه های خود را بر روی کاغذ پیاده سازی کنند تا برای انجام کار های مختلف سردرگم نشوند به عبارتی دیگر تهیه چک لیست برای برگزاری مراسم عقد یکی از مهم ترین کار هایی است که باید عروس و داماد انجام دهند.

تشریفات عروسی پل با ارائه خدمات مراسم عقد و عروسی آماده ارائه خدمات متنوعی در زمینه برگزاری مراسم عقد است.

نحوه برنامه ریزی کردن برای برگزاری مراسم عقد

معمولا در بله برون بسیاری از کار هایی که باید در روز عقد انجام شود توسط خانواده های عروس و داماد تعیین می شود و حتی با توجه به رسم و رسوم هر منطقه وظایف خانواده عروس و داماد نیز مشخص می شود در نتیجه از همان ابتدا عروس و داماد از بسیاری از کار هایی را که باید انجام دهند اطلاع دارند پس جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.
همانطور که می دانید مراسم خواستگاری با مراسم عقد فاصله چندانی ندارد و همین کمبود زمان نیز گاهی سبب سردرگمی عروس و داماد می شود در نتیجه برای این که تمام تدارکات و امورات مربوط به برگزاری مراسم عقد به موقع انجام شود بسیاری از خانواده ها تمام وظایف برگزاری مراسم عقد را به موسسسات تشریفاتی می سپارند چرا که با این کار مطمئن خواهند بود بدون هیچ نگرانی و استرسی در تاریخ مشخص شده تمامی خدماتی را که انتظار دارند از موسسات تشریفاتی دریافت می کنند.

تنها کاری که عروس و داماد ها در چنین شرایطی لازم است انجام دهند این است که یک چک لیست برای مراسم عقد خود تهیه کنند و آن را در اختیار موسسه تشرییفاتی مورد نظر قرار دهند. حتی این موسسات با معرفی بهترین آتلیه ها ، آرایشگاه ها، مزون ها، تالار ها و… سبب صرفه جویی در زمان عروس و داماد می شوند.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09121936223